گفت و گوی نماینده ویژه ظریف با عبدالله عبدالله

کدخبر: ۴۱۷۷۲۵
روز گذشته ژان آرنو، نماینده شخصی دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیئتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است با مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
گفت و گوی نماینده ویژه ظریف با عبدالله عبدالله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان امروز در گفتگوی تلفنی با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه افغانستان درخصوص روند تحولات این کشور و سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران تبادل نظر کرد.

عبدالله عبدالله در این گفتگو خواستار استمرار حمایت ها از روند صلح در آن کشور گردید. 

طاهریان نیز در پاسخ ضمن تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش در روند صلح افغانستان، ضرورت تعامل بیشتر بین جناح های مختلف این کشور برای تسریع دسترسی به صلح را یادآوری کرد.

روز گذشته ژان آرنو، نماینده شخصی دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیئتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است با مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد. 

در این ملاقات تحولات جاری افغانستان ازجمله روند گفتگوها و وضعیت امنیتی در آن کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

طاهریان با اشاره به اینکه صلح و امنیت در افغانستان را به مثابه صلح و امنیت در جمهوری اسلامی ایران میدانیم، از روند صلح با مالکیت و هدایت افغانها حمایت و آمادگی کشورمان برای همکاری در زمینه تسهیل و پیشبرد گفتگوهای بین الافغانی را اعلام و بر لزوم حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان در دو دهه گذشته تاکید کرد. 

طرفین همچنین از افزایش خشونت ها در افغانستان طی ماههای گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونتها و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند. 

بر اساس این گزارش نماینده شخصی دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه امروز بعدازظهر نیز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد . 

در آستانه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان؛نماینده ویژه ظریف با عبدالله عبدالله رایزنی کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید