مشکل کشور از نظر زاکانی چیست؟

کدخبر: ۴۱۷۸۲۷
زاکانی گفت:‌ بسته یک رییس جمهور باید یک بسته جامعی باشد. باید به اقتصاد، سیاست، امنیت، فرهنگ، اجتماع و امنیت پرداخت و این ها باید همپوشانی داشته باشد. مثلا در حوزه سلامت دولت می تواند کاری کند که غیر از بیماری، مریض، درد دیگری نکشد.
مشکل کشور از نظر زاکانی چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، قاضی زاده گفت: یکی از بخش های جامعه ما معلولین هستند. این ها شهروندان درجه یک هستند. ۱۰ درصد جامعه ما به نوعی دچار معلولیت است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی ددر بخش دیگری از این مناظره گفت: حقیقتا ممکن است در تهیه برنامه یا رویکردها به عنوان موضوعات پیشران باشد اما من معتقدم مدل اداره کشور اشکال دارد و ما باید حکمرانی را تغییر بدهیم. نحوه پرسیدن سوال ها باعث می شود تفاوت کاندیداها مشخص نشود و طبق اطلاعات ذهنی شان جواب می دهند.

یکی از بخش های جامعه ما معلولین هستند. این ها شهروندان درجه یک هستند. ۱۰ درصد جامعه ما به نوعی دچار معلولیت است. افراد دارای معلولیت نیازی به دریافت صدقه و حمایت هایی از جنس محرومیتی ندارند. این ها ابزار و وسایل و آمادگی محیط برای زندگی می خواهند.

با این که ما قانون خیلی خوبی هم در این خصوص تصویب کرده ایم، اما به نتیجه خوبی نرسیده است. ما به دنبال مناسب سازی معابر، غربال گری و مسائل اجتماعی معلولان از جمله بحث ازدواج و طلاق هستیم.

مورد دیگر مسئله جانکاه کرونا است که دنیا را در میان مدت درگیر کرده است. صداوسیما از کشورهایی که وضعیت بدی دارند گزارش می دهد اما از کره جنوبی و چین و ویتنام نمی گوید که کرونا را بدون واکسیناسیون کنترل کرده. رمز موفقیت آن ها یک مدیریت مقتدر است.  شخصی در کلاب هاوس گفت ۱۸ میلیون واکسن می توانستم بیاورم اما دولت همراهی نکرده است. این خیلی حرف سنگینی است که ما امکان وارد کردن واکسن را داشته ایم اما چنین کاری نکرده ایم.

بسته یک رییس جمهور باید یک بسته جامعی باشد

همچنین علیرضا زاکانی در دفاع از برنامه های خود گفت: بنده معتقدم در کشور انسداد نداریم بلکه مشکل مدیریتی و رویکردی داریم. مشکل زیاده خواهی و باند بازی است. لذا معتقدم برنامه هایی باید ارائه کنیم و حاضرم با دوستان مناظره کنم تا برنامه ها مشخص بشود و اعلام آمادگی هم می کنم. ای کاش مناظرات دو به دو بود تا بهتر به بررسی برنامه ها می پرداختیم. من هم به این سبک مناظره انتقاد دارم.

بسته یک رییس جمهور باید یک بسته جامعی باشد. باید به اقتصاد، سیاست، امنیت، فرهنگ، اجتماع و امنیت پرداخت و این ها باید همپوشانی داشته باشد. مثلا در حوزه سلامت دولت می تواند کاری کند که غیر از بیماری، مریض، درد دیگری نکشد. 

می شود در یک سال اول، فقر مطلق را ریشه کن کرد و برنامه هایش آماده است و می شود همین امروز آن را اجرا کرد و حواله به غیب نیست.

من قائل به شفافیت و دقت و نهادسازی نوین در مسئله آزادی های مدنی هستم. دولت باید پیروی جامعه باشد. می شود اصول ۸ و ۲۷ قانون اساسی را به خوبی اجرا کرد. ما صحبت از فهم مطلق می کنیم. لذا دولت باید برای تمام ابعاد برنامه داشته باشد و این برنامه ها شعاری هم نباشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید