رئیسی: روی کار آمدن دولت مردمی پایان فساد و رانت خواهد بود

کدخبر: ۴۱۸۲۷۲
ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه ۲۰ خرداد در دیدار با علمای اهل سنت که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد، اعتماد را بزرگ‌ترین پشتوانه هر دولت، دولتمرد و سرمایه اجتماعی نظام دانست .
رئیسی: روی کار آمدن دولت مردمی پایان فساد و رانت خواهد بود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی افزود: آنچه امروز همه ما را در کنار هم قرار داده یک مشکل و رنج مشترک است و اگر کسی با درد و رنج مردم دردش نیاید و نسبت به خواست مردم احساس مسئولیت نکند باید در خودش تردید کند .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شیعه و سنی هزار سال در این کشور کنار هم در حال زندگی هستند و منافع مشترک دارند .

رئیسی افزود: هر جا لازم  بوده در کشور جانفشانی شود ۱۳ هزار شهید عالیقدر اهل سنت در کنار شهدای بزرگوار شیعه از جان خود برای صیانت و حراست از این مرز و بوم گذشتند و پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی و نظام بودند .

وی با اشاره به نظرات و دیدگاه های امام و رهبری درباره اهل سنت تصریح کرد: شیعه و سنی دو تا نیستند و یک نفس واحدند و موحدین و خداپرستانی هستند که همه وجود آن ها بندگی خداست.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شرایط کشور را نامناسب و تحول در این وضعیت را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: شرایط فعلی مردم در زندگی، معیشت و کسب و کارشان قابل قبول نیست و باید تغییر یابد.

رئیسی عدالت را اساس و محور تحول دانست و افزود: مردم کمبودها را درک و تحمل می کنند اما تبعیض را به هیچ عنوان نمی پسندند و هر جا بی عدالتی است باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد .

رئیسی تاکید کرد: هیچ تبعیضی، چه تبعیض های اقلیمی و تبعیض های مذهبی و چه تبعیض های گویشی و تبعیض بین افراد و توزیع ظرفیت ها و امکانات کشور قابل پذیرش نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: در کشور ظرفیت های فراوانی وجود دارد که باید عادلانه تقسیم شوند و نه فقط در لفظ بلکه حقیقتاً در اختیار همه کسانی قرار گیرد که می خواهند در این کشور فعالیت کنند .

رئیسی با تاکید بر این که بر اساس اصل شایسته سالاری باید نیروی انسانی کارآمد در مدیریت ها قرار گیرد افزود: در همه مناطق کشور شایستگانی داریم که در دانشگاه ها رشد کردند و مدارج عالیه تحصیلی را گذراندند اما به دلیل فقدان زمینه اشتغال، امروز با درصد زیادی از فارغ التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز در کشور زمینه کار هست و  بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است که اگر این ظرفیت ها فعال شود بسیاری از جویندگان کار مشغول خدمت می شوند .

وی ادامه داد: در طی دوره کوتاه مسئولیتم در دستگاه قضا به اندازه تمام مسئولان قضایی به استان ها سفر کردم و در جریان وضعیت و شرایط زندگی مردم در مناطق مختلف قرار دارم .

رئیسی با بیان این که کشور ما ظرفیت های اقتصادی مختلف دارد، از دریا به عنوان یکی از این ظرفیت ها یاد کرد و گفت: کشور ما بیش از ۴ هزار کیلومتر مرز دریایی دارد اما سهم ما از سهم اقتصاد دریا ۳ درصد است در حالی که کشورهای دیگر با حریم دریایی کمتر از ۵۰ درصد تولید ناخالص خود را از دریا تامین می کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار داشت: حلقه مفقوده کشورمدیریت کارآمد جهادی است که بتواند امکانات و نیروی انسانی را به کار گیرد و ظرفیت ها را عادلانه تقسیم کند .

رئیسی افزود: اگر امکانات به درستی توزیع شود و نیروی انسانی کارآمد به خدمت گرفته شود، نه سنی و نه شیعه و نه ترکمن و نه بلوچ و سیستانی و نه کرد و نه ترک و نه بوشهری و بندرعباسی در کشور گلایه مند و محزون نخواهند بود که چرا وضعیت امروز ما چنین است .

رئیسی افزود: " ایرانی بودن" برای هر شهروند ما کافی است که از همه حقوق شهروندی برخوردار باشد و ایرانی بودن کافی است تا همه حقوق افراد تضمین شود .

وی با بیان این که حق برای مردم و تکلیف برای دولت است به حق جوانان در برخوداری از شغل اشاره کرد و گفت: باید به چرخه تحصیل و کار تا نقش آفرینی جوانان در پیشرفت کشور توجه شود و این از برنامه های اصلی دولت مردمی خواهد بود .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در کشور شهروند درجه یک و درجه دو نداریم اظهار داشت: همه شهروند درجه یک هستند و این حق را خدا به انسان داده و در قانون اساسی ما هم تصریح شده و ایرانی بودن کافی است تا حقوق افراد را پاس داریم .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ما مسلمان هم هستیم و چه طور می توانیم آرام بخوابیم در حالی که یک مسلمان چه شیعه و چه سنی و حتی پیروان ادیان دیگر سفرشان خالی باشد.

وی با اشاره به داستانی از توجه امیرالمومنین علی (ع) به یک پیرمرد مسیحی که در جوانی جامعه از خدمات او بهره می برد اما به دلیل کهولت سن ناتوان شده بود افزود: مگر می توان در حکومت دینی و حکومتی که به نام شریعت بنا شده حق نصرانی هم ضایع شود؟

رئیسی ادامه داد: نمی توان نسبت به زندگی و معیشت هیچ فردی بی تفاوت بود و اگر سفره کسی خالی بود و ما شب با آرامش سر بر بالین نهادیم باید در مسلمانی خود تردید کنیم

رئیس قوه قضاییه با بیان این که مردم خواستار عدالت هستند، تاکید کرد: عدالت بدون مردم سالاری دینی امکان پذیر نیست و قسط و عدل ایجاب می کند افراد بتوانند بدون لکنت زبان حقشان را بگیرند.

حجت الاسلاموالمسلمین رئیسی افزود: در قوه قضاییه به همکارانم تاکید کردم کسی که با زبان محلی صحبت می کند و به شما مراجعه می کند و ادبیات حقوقی نمی داند و پول هم ندارد وکیل بگیرد از قلم شما انتظار عدالت دارد و نباید نسبت به او بی توجه بود و مادامی که احقاق حق نکرده اید آرام نگیرید .

وی ادامه داد: ما در اجرای عدالت که محور تحول است عقب ماندگی داریم و رفع این عقب ماندگی در گرو آن است که همه مردم در تحول و تغییر مشارکت کنند.

وی ادامه داد: اگر رای مردم به من تعلق گرفت، با تشکیل دولت مردمی مشکلات هر منطقه متناسب با هر اقلیم و با همکاری خود مردم آن جا حل می شود. 

رئیسی افزود: باید با مردم ارتباط داشت و حرف آن ها را شنید تا مشکلاتشان را  درک کرد و نمی شود در اتاق دربسته نشست و با سخنرانی برای مردم تصمیم گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که اعتماد و امید مردمی که به هر دلیل دچار خدشه شده باید بازگردد، بازگشت این امید و اعتماد را در گرو اقدام و عمل مسئولان برای حل مشکلات مردم دانست و از علمای اهل سنت برای هم فکری و هم اندیشی و همراهی با دولت خود یاری طلبید.

رئیسی افزود: همه باید تلاش کنیم ظرفیت ها را برای ساختن کشور و اجرای عدالت و پیشرفت امور به کار گیریم.

وی ادامه داد: فقر زیبنده کشور ما نیست و مردم فقر را تحمل نمی کنند و باید از چهره زیبای ایران اسلامی فقر زدایی کنیم و این کار شدنی است .

این نامزد ریاست جمهوری سیزدهم، فقر، تبعیض و فاصله های طبقاتی را محصول بی عدالتی دانست و گفت: رفع فقر و تبعیض در گرو برنامه ریزی درست و مدیریت جهادی و اجرای عدالت است .

رئیسی البته این نکته را هم متذکر شد که اجرای عدالت و کنار زدن اصحاب ثروت و قدرت و مقابله با پارتی بازی و ارتباطات ناسالم کار سختی است که باید با جدیت دنبال شود .

او در عین حال گفت: روی کار آمدن دولت مردمی پایان فساد و رانت خواهد بود و انشالله مردم به اجرای عدالت امیدوار می شوند و برکات الهی در کشور نازل می شود .

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: جامعه ای که به نام اسلام، قرآن، دین و شریعت برپا شده به هیچ وجه نمی تواند و نباید فقر و فساد و تبعیض را برتابد

رئیسی در ادامه به اقدامات خود در آستان قدس رضوی برای توجه به محرومان اشاره کرد و گفت: در آستان قدس بسیاری از کارها را با کمک برادران و خواهران اهل سنت که دلداده اهل بیت(ع) هستند پیش بردیم و کارهای بزرگی در جهت خدمت رسانی به مستمندان و آسیب دیدگان از سیل و زلزله صورت گرفت .

وی ادامه داد: آن جا هرگز بحث شیعه و سنی و این منطقه و آن منطقه نبود و لطف امام رضا (ع) شامل همه بود .

رئیس قوه قضاییه گفت: در دستگاه قضایی نیز در دوره تحول تلاش کردیم جهت حرکت ما به سوی اجرای عدالت برای همه باشد و الان هم می گویم اساس کار دولت مردمی رفع تبعیض ها و تقسیم ظرفیت ها و به کارگیری همه نیروهای انسانی کارآمد است .

وی ادامه داد: دولت مکلف است برای همه مردم به ویژه جوانان ایجاد آرامش کند و این مسئله وقتی تحقق می یابد که دولت مردمی شکل بگیرد و همه با خدمات این دولت احساس کنند واقعاً تغییر ایجاد شده است .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم وحدت و انسجام بین پیروان ادیان و مذاهب در کشورمان نیز تاکید کرد و گفت: هر چه انسجام بین دولت و آحاد ملت و علما بیشتر شود در گره گشایی از زندگی مردم اثرگذارتر است و هر گره ای از کار مردم گشوده شود شما نیز در آن شریک خواهید بود .

رئیسی با دعوت از آحاد ملت برای حضور پر شور در انتخابات پیش رو، ادامه داد: از همه کسانی که به هر دلیلی سرخورده شده اند، به خصوص از جوانان عزیز می خواهم که ناامیدی را کنار بگذارند و با یک دنیا امید به آینده درخشان این کشور پای صندوق های رای بیایند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت هر چه بیشتر از پشتوانه رای مردم برخودار باشد بهتر می تواند کار کند.

رئیسی افزود: رای بالای مردم به دولت، پشتوانه کارآمدی دولت است و بعد از شکل گیری دولت مردمی هم انتظار داریم جوانان و نخبگان ما را در رفع سریع مشکلات و گره گشایی از کارها یاری دهند و مطمئنیم با حضور جوانان عزیز در صحنه، همه تحول را در زندگی احساس خواهند کرد و سرخوردگی ها جایش را به امید می دهد.

وی در پایان تاکید کرد: محبت مردم مرتبه نازله محبت‌الله است و ما مردم را دوست داریم و دولت ما، دولت منت‌گذار نخواهد بود بلکه دولت خدمتگزار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید