سمی ترین غذاهایی که هر روز می خوریم

کدخبر: ۴۱۸۳۱۰
اقتصادنیوز : دانشمندان می‌گویند برخی از گیاهانی که هر روز مصرف می‌کنید بدون آنکه بدانید برای بدن سمی است.
سمی ترین غذاهایی که هر روز می خوریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران  ، میوه‌ها و سبزیجات نقشی مهم در رژیم غذایی انسان‌ها دارند. گرچه ما روزانه اقدام به مصرف گیاهان مختلف می‌کنیم، اما کمتر کسی می‌داند که برخی از این گیاهان سمی هستند.

در این مطلب به برخی از گیاهان سمی که روزانه مصرف می‌کنیم می‌پردازیم:

۱- گوجه فرنگی

شاید برایتان تعجب آور باشد، اما برگ ها، ریشه ها، ساقه گوجه فرنگی و نیز گوجه نارس دارای سطح بالای توماتین است. توماتین یک ترکیب آلکالوئید بوده و برای انسان یک سم خفیف محسوب می‌شود. گرچه خوردن گوجه فرنگی منجر به مرگ انسان نمی‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود.

۲- سیب، گیلاس و هلو

هسته تمامی این میوه‌ها سفت، تلخ و نامطبوع است. در واقع تلخی هسته این میوه‌ها یک مکانیسم دفاعی برای این گیاهان است تا هسته آن‌ها را حیوانات دیگر نخورند. هسته این سه میوه دارای ترکیب سمی به نام آمیگدالین است که در برخورد با اسید معده انسان به سیانید (سیانور) تبدیل می‌شود و می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اگر به تصادف چند هسته سیب یا گیلاس خوردید نگران نباشید، زیرا بدن توانایی دفع آن‌ها را دارد. با این حال، از خوردن هسته این میوه‌ها همراه آن‌ها خودداری کنید، زیرا زیاده روی در این کار می‌تواند باعث آسیب به بدن شود.

 ۳- لوبیا قرمز

بسیاری از حبوبات اگر به درستی پخته نشوند می‌توانند باعث بروز مشکلات گوارشی ملایم در انسان شوند. با این حال، لوبیا قرمز از این قاعده مستثنی است. لوبیا قرمز دارای ترکیبی به نام "فیتوهاماگلوتینین" است. این ترکیب در صورت پخت از بین می‌رود، اما متاسفانه تنها خوردن میزان کمی لوبیا قرمز خام یا نیمه پخته می‌تواند باعث اسهال شدید و استفراغ شود.

مصرف لوبیای قرمز خام یا نیمه پخته مرگبار نیست و به ندرت باعث بستری شدن فرد در بیمارستان می‌شود، اما توصیه می‌شود پیش از پختن لوبیا قرمز آن را برای چند ساعت در آب بخیسانید.

۴- بادام هندی

بادام هندی یکی از تنقلات خوشمزه است که نباید تحت هیچ شرایطی به صورت خام مصرف شود. در واقع بادام هندی خام مانند بادام و گردو دارای یک بافت سفت است که شکسته شده و بادام هندی خام خارج می‌شود. این بادام را کمی تفت می‌دهند تا مواد سمی آن خنثی شود. بادام هندی خام دارای آناکاردیک اسید است که در صورت تماس با پوست انسان باعث واکنش پوستی و خارش می‌شود. این در حالی است که خوردن آن صدمات شدیدتری به بدن وارد می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید