سیدمحمد خاتمی دوباره تَکرار می کند؟

کدخبر: ۴۱۸۳۹۶
اقتصادنیوز : در حالی که کم تر از ده روز دیگر تا شروع انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، سوال اساسی این است که آیا رئیس دولت اصلاحات بار دیگر برای حمایت از نامزدی وارد گود خواهد شد؟
سیدمحمد خاتمی دوباره تَکرار می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصولگرا درباره حمایت جبهه اصلاح طلب از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: نامزد جناح اصلاح طلب عبدالناصر همتی است، ولی از آنجا که نمی‌خواهند روی او ریسک کنند، اینکه همه جبهه اصلاح طلب او را بپذیرند با ریسک همراه است.  

کوشکی در ادامه بیان کرد: همتی تمام ویژگی‌هایی که اصلاح طلبان می‌خواهند را دارد، ولی نکته این است که تمرکز بیش از دو دهه‌ای همتی بر مناصب اقتصادی، باعث شده بخش تندروی اصلاحات فکر کند که نمی‌تواند تسلط کافی در حوزه سیاست داشته باشد و به همین دلیل گزینه خوبی برای جبهه اصلاح طلب محسوب نمی‌شود.  هر چند بخش‌هایی از اصلاح طلبان به همتی به عنوان گزینه اصلی نزدیک شده اند و حتی نامزدی همتی را پذیرفته و در حال حمایت از او هستند.  

 محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز در این باره گفته است که قطعا آقای خاتمی از جمع بندی نهاد اجماع ساز حمایت می‌کند و پیش بینی من این است که جمع بندی بر سر آقای همتی خواهد بود، زیرا تجربه موفق تری دارد.

 محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان در دولت روحانی و فعال سیاسی اصلاح طلب هم درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای حمایت از محسن مهرعلیزاده یا عبدالناصر همتی گفت: اصلا خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهر علیزاده یا همتی نیست. در اینکه جبهه کارگزاران اعلام کرده از همتی حمایت می‌کند باید به این نکته توجه کرد که حزب کارگزاران یک حزب از بدنه اصلاح طلبی است و البته کلیه حزب کارگزاران هم از همتی حمایت نکرده‌اند، بلکه فقط دبیرکل حزب کارگزاران از همتی حمایت کرده است.  

خباز ادامه داد: بر اساس آنچه من اطلاع دارم خاتمی تصمیم حمایت از این دو نامزد را بر عهده جبهه اصلاح طلبان گذاشته است و خودش راسا ورود نخواهد کرد.

با وجود اینکه گمانه زنی ها درباره حمایت خاتمی از یکی از دو نامزد اصلاح طلب بالا گرفته است آنچه از شواهد و قرائن مشاهده می شود و با توجه به اینکه زمان اندکی در اختیار اصلاح طلبان مانده، گویا تاریخ بار دیگر تکرار نخواهد شد و دو نامزد اصلاح طلب با کوله بار خود باید رای کارگزاران انتخابات شوند، نه حمایت دیگران.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید