به همراه 4 کشور دیگر

امارات به عضویت غیردائم شورای امنیت درآمد

کدخبر: ۴۱۸۴۴۷
مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز (جمعه ۱۱ ژوئن) امارات، برزیل، آلبانی، غنا و گابن را به عنوان عضو غیردائمی شورای امنیت برای یک دوره دو ساله ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ انتخاب کرد.
امارات به عضویت غیردائم شورای امنیت درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «بعد از کسب دو سوم آرا کشورهای امارات، برزیل، آلبانی، غنا و گابن به عنوان عضو غیر دائمی شورای امنیت برای یک دوره دو ساله از یکم ژانویه 2022 انتخاب شدند».

 روسیا الیوم گزارش داد، کشورهای فوق الذکر جای ویتنام، نیجر، تونس، استونی ... را در شورای امنیت خواهند گرفت و عضویت آنها تا سی و یکم دسامبر سال 2023 ادامه خواهد داشت.

«محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی در توئیتی به مناسبت انتخاب این کشور به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت نوشت: «انتخاب کشور امارات، امروز به عضویت شورای امنیت سازمان ملل برای یک دوره دو ساله از 2022 تا 2023 بیانگر اعتماد جامعه جهانی به سیاست های امارات و شایستگی این کشور در سیستم دیپلماتیک آن و تاثیر گذار بودن این سیستم است».

ولی عهد ابوظبی در ادامه توئیت خود افزود: «با توجه به مبادی و ارزش‌هایی که دولت امارات بر پایه آنها پایه گذاری شده، این کشور مسئولیت خود در تحکیم پایه‌های صلح و همکاری و رشد و توسعه صحنه بین المللی را ادامه خواهد داد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید