رئیسی خطاب به همتی: اگر لیست بدهکاران بانکی را قبلا داشتید، پس چرا آن را ارائه ندادید؟

کدخبر: ۴۱۸۶۶۰
ابرایهم رئیسی گفت: اینجا لیستی را به من دادند، اگر آقای همتی لیست بدهکاران بانکی را قبلا داشته، پس چرا آن را ارائه نداده است؟
رئیسی خطاب به همتی: اگر لیست بدهکاران بانکی را قبلا داشتید، پس چرا آن را ارائه ندادید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی گفت: باید به پساکرونا فکر کنیم و مردم احساس کنند که یک فکر اساسی برای آسیب دیدگان کسب و کارها شده است.

 سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز با موضوع دغدغه های مردم آغاز شد.

در راند دوم این مناظره سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به سوالی درباره کرونا و برنامه هایش در پساکرونا، گفت: 

در نظام سلامت دو مشکل داریم، علی رغم اینکه زحمات زیادی کشیده شده است. این خدمات ارزشمند کادر درمانی را ارج می نهم، در وزارت خانه زحمات زیادی کشیدند اما مردم زیادی هم در این کرونا دچار آسیب شدند و کسب و کارها دچار آسیب جدی شده است. 

در نظام سلامت دو مشکل وجود دارد. یکی موضوع تعارض منافع که در سایر بخش‌ها هم هست و در  برخی تصمیمات در نظام سلامت باید منافع را کنار گذاشت و تعارض منافع را منتفی کنیم و به حداقل برسانیم.  مثلا مسئول بخش مسکن یا مدارس، خودش پیمانکار یا صاحب مدرسه است. موضوع دیگر مساله انحصار است. ما باید دسترسی به پزشک متخصص را در همه نقاط کشور آسان کنیم که کسی برای این کار تا مرکز استان و تهران نیاید.

در دوران کرونا بسیاری از کاسبان و مستاجران آسیب دیدند، حوزه های مختلف و از جمله گردشگری آسیب دیده است و  مردم باید احساس کنند که دولت برای آسیب‌دیدگان فکر و برنامه دارد، نه برنامه مقطعی مثل وام و کمک معیشتی صرف.

درباره این لیستی که آقای همتی به من داده، مردم می‌پرسند اگر قرار بوده بدهند چرا اینجا و بعد از مسئولیت می‌دهند؟ اگر هم نباید می‌داده این چه کاری است؟ ما بارها از بانک مرکزی خواستیم لیست ارزهای صادراتی را به ما بدهد. ۲۵ میلیارد دلار ارز بوده که ما هرچه پیگیری کردیم ۷ میلیارد دلار را بیشتر اعلام نکردند. بعد هم دولت فهمید که باید خودش مشکل را حل کند و به قوه قضائیه نفرستد.

در حوزه کرونا من معتقدم علیرغم زحماتی که کشیده شده، جای بررسی جدی وجود دارد. در برخی موارد بی‌تدبیری‌ها خسارت‌هایی به مردم زده که نباید تکرار شود.  سازمان بازرسی بررسی‌های جدی انجام داده، هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه آسیب‌هایی که وارد شده است. این بازرسی‌ها نشان می‌دهد که برخی بی‌تدبیری‌ها باعث شده که آسیب‌ها بیشتر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید