راه حل مهرعلیزاده برای حل مشکل بورس و سهامداران

کدخبر: ۴۱۸۶۶۶
مهرعلیزاده گفت: بورس یکی ا ز بهترین بازارها برای جلب سرمایه گذاری است چرا که این پول به سمت تولید می رود و یکی از مشکلات کشور ما تولید و رونق تولید است.
راه حل مهرعلیزاده برای حل مشکل بورس و سهامداران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مهرعلیزاده گفت: اگر ۷۵ درصدی که دست  دولت است را حل کنیم و این سهامداران عمده که وابسته به دستگاه های نظامی و غیر نظامی است دخالت نکنند قطعا بورس وضعیت مطلوبی خواهد داشت.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بورس و ضرر و زیاد برخی سهامداران گفت: 

بورس یکی ا ز بهترین بازارها برای جلب سرمایه گذاری است چرا که این پول به سمت تولید می رود و یکی از مشکلات کشور ما تولید و رونق تولید است.

اتفاقی که سال گذشته رخ داد این بود که متاسفانه دولت در بورس دخالت کرد و صاحبان سهام های عمده که تاثیر قابل توجهی در تعیین قیمت سهام خود دارند در یک هماهنگی با دولت وارد معرکه شدند و کاری کردند که با تشویق مردم  برای خرید سهام، پول مردم را جمع کردند اما این به سمت تولید نرفت و تنها قیمت سهام به صورت حبابی رشد کرد و این رشد حبابی هم به منتفع شدن سهام داران عمده ختم شد و وقتی این حباب از میان رفت مردم متضرر شدند و  این همان چیزی است که قبلا هم گفتم که یک چیز کوچک پتانسیل تبدیل شدن به بحران را دارد به یک بحران تبدیل شد.

در این میان دولت مجبور شد از صندوق ذخیره ارزی برداشت کند و جبران خسارت کند که هر سه امر نادرست بود.  

به نظر من باید کار بورس را به بورس سپرد و نقش سهامداران عمده را به حداقل رساند.

 از طرف دیگر اگر ۷۰ درصد اقتصاد که در دست دولت است را رها کنیم و دستگاههای مختلف نظامی و غیر نظامی دخالتی نداشته باشند، بورس وضعیت خوبی خواهد داشت.

الان تولید ناخالص داخلی کشور ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است که این رقم در آمریکا ۲۲ هزار میلیارد دلار، در چین ۱۶ هزار میلیارد دلار و در اروپا ۱۲ هزار میلیارد دلار است؛ یعنی سه کشور ۱۰۰ برابر ما تولید ناخالص داخلی دارند. من می‌گویم می‌توانیم میزان تبادلات منطقه‌ای اقتصادی را افزایش دهیم اما این اقدام مستلزم برقراری رابطه ای خوب با دنیا است.

امروز اقتصاد ما دچار سیاست زدگی شده و سیاست بر اقتصاد ما حاکم شده است؛ باید اقتصاد را نجات دهیم و سیاست خارجی خود را در حوزه تحریم‌ها و آف ای تی آف در اختیار اقتصاد قرار دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید