دوباره سهام عدالت،وام و این مردم کنجکاو

کدخبر: ۴۱۸۷۰۲
خبر درگذشت پرویز کاردان، کارگردان مراد برقی و هفت دخترون، گل های ایران به کامبوج، سرمربی تیم والیبال آلمان از جمله خبرهلی مهم روز بوده است.اخبار وام سهام عدالت و ارزش آن همچنان مورد توجه مردم است.
دوباره سهام عدالت،وام و این مردم کنجکاو

به گزارش اقتصادنیوز ، روز پنج‌شنبه، ۲۰ خردادماه خبر تلخ مرگ یکی از  هنرمندان ایرانی فعال در تئاتر و سینما و تلویزیون غم بزرگی را در دل جامعه هنری و مردم ایران جا داد.پرویز کاردان که در سال ۱۳۱۶ متولد شده بود، روز پنج‌شنبه، در ۸۴ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.

این خبر توجه کسانی که با کارهای هنری این بازیگر محبوب آشنایی داشتند و چه افرادی که با این بازیگر نااشنا بودند را به سمت خود جلب کرد.این بازیگر سه ماه پس از انقلاب سال ۵۷ از ایران خارج شد و ابتدا به لندن و سپس به ایالت کالیفرنیا در آمریکا مهاجرت کرد.بازیگر، فیلمساز، و کارگردان سریال‌های تلویزیونی، از جمله سریال «خانه‌به‌دوش» و «سرکار استوار» روز پنج‌شنبه در پی ایست قلبی در بیمارستانی در شهر لس‌آنجلس درگذشت.

پرویز کاردان فعالیت در تلویزیون ایران را به عنوان کارگردان و بازیگر نمایش‌های شبکه سه در سال ۱۳۳۸ آغاز کرد.

نخستین کار او «سرکار استوار» از سریال‌های طنز قدیمی و طولانی تلویزیون ملی ایران بود و بسیاری از بخش‌های این سریال را خود نوشت و کارگردانی کرد.او کارگردانی «مراد برقی و هفت دخترون» در سال ۱۳۵۳ را نیز در کارنامه خود دارد.

سهام عدالت که استارت آن در زمان احمدی نژاد کلید خورد؛ در یک سال گذشته اتفاقات مهمی از جمله استفاده مستقیم و غیر مستقیم و حتی فروش سهام توسط سهامداران را پشت سر گذاشته است؛ اکنون به مرحله پرداخت وام سهام عدالت رسیده است.

سمیه محمدی،مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی این بار از پرداخت وام سهام عدالت خبر داد  و تاکید کرد  روند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان این سهام همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اگر درخواست‌ها در روز کاری ارسال شود، کارهای مربوطه در شرکت انجام شده و دوباره به بانک ارجاع داده می‌شود و بانک باید مابقی امور را انجام دهد. 

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد مبلغ کارت اعتباری نیز توضیح داد: مبلغ مشخص نیست. درواقع متقاضیان ۵۰ درصد ارزش قابل معامله سهام عدالت را وام دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر ۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله است و متقاضیان ۵۰ درصد از این ۶۰ درصد را وام دریافت می‌کنند. مبلغ آن نیز با توجه به شرایط بازار و روند صعودی یا نزولی بازار، متغیر و افزایشی و کاهشی است. این فرایند برای سهام داران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت صدق می‌کند.

بر اساس این گزارش، امکان دریافت وام سهام عدالت برای مشمولان از اواسط زمستان ساگذشته فراهم شده است و سهام داران می‌توانند با مراجعه به دو بانک تجارت و ملی این وام را که فیزیکی و نقدی نیست را دریافت کنند و اگر طی یک ماه مبلغ توسط فرد بازگردانده نشد، در اقساط ۳۶ ماهه باید تسویه شود.

شب گذشته اتفاق مهمی برای  تیم ملی فوتبال ایران رقم خورد.این تیم در دیدار یک‌طرفه به مصاف تیم کامبوج رفت و موفق شد حریف نه چندان قدرتمند خود را به سادگی از پیش رو بردارد.این مسابقه که در دور ماقبل پایانی مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، برگزار شد، با پیروزی ۱۰ بر صفر، تیم ملی کشورمان،به پایان رسید..گل های این بازی یکی از ‌ترندهای روز شد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز چهارشنبه (۱۹ خردادماه)، ۰.۶درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان رسید.با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان رسیده است.

تیم ملی والیبال ایران در سومین هفته مسابقات لیگ ملت ها، مغلوب آلمان شد. در این مسابقه ایران می توانست برنده باشد ولی اشتباهات فردی مانع از این اتفاق شد. در ست چهارم مسابقه زمانی که آلمان ها دو بر یک در مجموع پیش بودند، ملی پوشان ایرانی برای اینکه انگیزه تیمی را بالا ببرند، روی امتیازهای اول به شدت خوشحالی می کردند. این مسئله باعث اختلاف لفظی سرمربی ایران و آلمان شد. در این لحظه آلکنو سرمربی تیم ملی با نشان دادن علامت هیس از او خواست تا ساکت باشد. وقتی آلمان ها در نهایت بازی را بردند سرمربی این تیم مثل بازیکنان ایران شادی کرد تا جواب آنها را داده باشد. موضوعی که البته کمی عجیب بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید