درگیری شدیدنظامی بیت ترکیه و اقلیم کردستان

کدخبر: ۴۱۸۹۶۳
شبکه تلویزیونی روداو با انتشار ویدئویی از درگیری و تبادل آتش میان نیروهای ترکیه و گروه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق خبر داد.
درگیری شدیدنظامی بیت ترکیه و اقلیم کردستان

روداو با انتشار ویدئویی از شلیک سنگین به سمت برخی مواضع نامعلوم گزارش داد که یک درگیری شدید بین پ.ک.ک و نیروهای ترکیه در منطقه عمادیه در استان دهوک در کردستان عراق شکل گرفته است.

این شبکه تلویزیونی متعلق به کردستان عراق در صفحه توئیتر خود مدعی شد که بالگردهای ارتش ترکیه در حال بمباران یک روستا در منطقه عمادیه هستند.

در ساعات پایانی روز یکشنبه نیز در یک انفجار که دلیل آن همچنان نامشخص است، ۴ نفر در روستای «کانی» از توابع شهر «قلعه دزه» استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق کشته شدند.

مناطق شمالی عراق در اقلیم کردستان این کشور در چند ماه گذشته به صحنه درگیری ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تبدیل شده است. 

آنکارا از خرداد ۹۹ به عملیات هوایی و زمینی علیه پ.ک.ک شدت بخشیده است و در این مدت با اجرای چند رشته عملیات نظامی مناطقی را در استان های اربیل و دهوک هدف گرفته است. 

به گفته منابع عراقی، حملات ترکیه در این مدت افزون بر آواره شدن ساکنان ده ها روستا و آتش سوزی کشتزارها و مراتع مناطق درگیری، منجر به کشته شدن ده ها شهروند غیرنظامی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید