کم شدن چربی شکم با خورد این نان

کدخبر: ۴۱۸۹۸۵
اقتصادنیوز : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف نان‌های تیره و سبوس دار موجب کاهش چربی‌ های شکمی می‌ شود.
کم شدن چربی شکم با خورد این نان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیمرغ ،سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد دانشگاه و نایب رئیس انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت: نان، سرشار از ویتامین‌های گروه b، ویتامین e و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، روی و حتی کلسیم است.

مظهری افزود: اگر افراد عادت کنند سر سفره هایشان از نان سبوس دار استفاده کنند، تمام ویتامین‌ها و املاح ضروری به بدن آن‌ها می‌رسد. البته باید به این نکته توجه داشت که بر خلاف تصور برخی افراد، ویتامین‌ها و املاحی که در نان وجود دارد در فرآیند پخت از بین نمی‌رود، ولی ممکن است بخشی از فعالیت‌های ویتامین‌ها کاسته شود و حتی در صورتی که دمای پخت بسیار بالا باشد، فقط درصد کمی از ویتامین ها از بین می‌رود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه کاهش املاح و ویتامین‌های موجود در نان در فرآیند پخت، اهمیت زیادی ندارد اظهار کرد: افراد هنگامی که مواد غذایی مانند سبزی ها، حبوبات، غلات، گوشت ها، لبنیات و میوه‌ها را مصرف می کنند، می‌توانند نیازهای بدن خود به املاح و ویتامین‌ها را از طریق این مواد غذایی تأمین کنند.

او درباره خواص سبوس گندم گفت: گندم از لایه هایی شامل پوست، جوانه و لایه هایی حاوی کربوهیدرات یا همان نشاسته تشکیل است و زمانی که گندم به آرد تبدیل می‌شود، به ذرات ریزی تبدیل شده و از الک‌های مختلفی عبور داده می‌شود.

او بیان کرد: با مخلوط شدن پوسته خارجی گندم با مغزش که نشاسته گندم نامیده می شود، سبوس گندم که در آن ترکیبات با ارزشی و مغذی وجود دارد البته باید توجه داشت سبوس گندم، انرژی تولید نمی‌کند و افراد با مصرف آن چاق نمی‌شوند. همچنین سبوس گندم و نان های سبوس دار برای کودکان در سن رشد بسیار مفید هستند.

این متخصص تغذیه افزود: نان‌های غنی شده از افزودن ویتامین‌ها و املاح معدنی به آرد تهیه می‌شوند که بخشی از نیاز بدن به مواد مورد نیاز را تأمین می‌کنند. سبوس هم به دلیل دارا بودن انواع ویتامین به غنی شدن آرد کمک می‌کند. نکته مهم این است که مصرف نان‌های تیره و سبوس دار موجب کاهش چربی‌های شکمی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید