دستور مهم روحانی برای الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش

کدخبر: ۴۱۹۰۱۱
ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین ساخت متخصصان دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) با دستور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.
دستور مهم روحانی برای الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین ساخت متخصصان دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) با دستور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور با دست خود ظرف 8 سال یک ناوشکن بزرگ را به دست متخصصین خود آماده بهره برداری می‌کند، گفت: امروز این ناوشکن آماده است ماموریت های خود را انجام دهد.

وی افزود: بسیار خوشحالیم از تلاش های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی و محصول امروز نشانه ای از استمرار در مسیر خودکفایی نیروهای مسلح است.

دنا، چهارمین فروند از ناوشکن های کلاس جماران، تحت نظارت  نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و از فردا آماده الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ساخته شده در داخل کشور بوده و علاوه‌بر قابلیت دریانوردی طولانی در دریاها و اقیانوس ‌ها، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.

عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.

همچنین، مین شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خوری برابر ۱۸۰سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی نمودن انواع مین های دریایی از قابلیت‌های مین شکار شاهین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید