دشمن بدنبال کاهش حضور مردم است

رهبر انقلاب: گلایه‌ها بجا است اما راه‌حل آن حضور در انتخابات است نه قهر

کدخبر: ۴۱۹۶۳۴
رهبر معظّم انقلاب اسلامی فرمودند: نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. این در اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد.
رهبر انقلاب: گلایه‌ها بجا است اما راه‌حل آن حضور در انتخابات است نه قهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در سخنرانی تلویزیونی برای ملت ایران، انتخابات روز جمعه را رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیر اقتصادی خواندند و با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و سپس افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران گفتند: گله‌های مردم بویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آنها بجاست اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه های سیاسی خواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک دهه ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، نحوه عمل ملت در انتخابات روز جمعه را در سالهای پیش رو، و در همه مسائل و عرصه‌ها کاملاً تاثیرگذار خواندند و گفتند: در انتخابات جمعه، اصل، مشارکت و بعد از آن نوع انتخاب است و امیدواریم با عنایت خداوند مردم به بهترین وجه در این عرصه ظاهر شوند.

ایشان حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی را متکی بر یک اصل و سند متقن فکری برشمردند و افزودند: البته فواید سیاسی حضور مردم فراوان و پر برکت است اما اصل فلسفه حضور ملت در صحنه، مهمتر است.

رهبر انقلاب تحقق جمهوری اسلامی را در گرو تحقق هر دو بُعد آن یعنی جمهوریت و اسلامیت خواندند و گفتند: به همین دلیل است که همه مراکز قدرت های شیطانی در جهان به شکل ویژه با انتخابات در ایران به عنوان نماد جمهوریت مخالفت و معارضه می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، تخریب ذهنیت مردم به انتخابات و در صورت امکان دخالت در انتخابات را دو هدف مهم فضاسازی‌های دشمنان برشمردند و گفتند: آنها می‌خواهند شکوه و شوکت انتخابات ایران نمایان نشود اما به کوری چشم دشمنان، انتخابات همیشه در زمان مقرر و با حضور ملت برگزار شده است.

ایشان با اشاره به اینکه شاید انتخابات هیچ کشوری مانند انتخابات ایران مورد هجوم مستکبران قرار نداشته باشد افزودند: درانتخابات امسال هم رسانه های آمریکایی، انگلیسی و مزدوران آنها از چند ماه قبل به دنبال زیر سؤال بردن انتخابات و کمرنگ کردن حضور مردم هستند.

رهبر انقلاب، کاهش حضور مردم و فاصله‌گیری آنان از نظام را هدف اصلی رسانه‌های بیگانه برشمردند و افزودند: البته به جز برخی گروه‌ها، متن مردم همیشه برعکس خواست دشمن عمل کرده اند و ان‌شاءالله این این دفعه هم ملت با حضور خود به نظام و کشور آبرو خواهد داد.

ایشان با تأکید بر لزوم نگاه فراتر از سلیقه‌های سیاسی به حقایق عرصه سیاست کشور گفتند: تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله این حقایق بود و همه، فراتر از سلیقه‌های سیاسی در آن شرکت کردند.

ایشان افزودند: به انتخابات نیز باید با نگاهی برتر از مذاق های مختلف سیاسی نگریست و در آن شرکت کرد زیرا نظام اجتماعی کشور به این موضوع نیازمند است.

رهبر انقلاب با استناد به قرآن مجید، شرکت در انتخابات را عمل صالح دانستند چرا که دشمنان دین و اسلام را به‌شدت ناراحت می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان چند نکته مهم انتخاباتی گفتند: مهمترین نکته این است که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را نشان می‌دهد و این پشتوانه مردمی، در اقتدار واقعی نظام و ایران، تأثیری بی‌نظیر دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی سفسطه‌گویی‌ها درباره انتخابات در فضای مجازی و مطبوعات گفتند: این افراد در واقع همچون دشمنان ملت دنبال کاهش مشارکت مردم، تضعیف نظام و طبعاً تضعیف ایران هستند که در این صورت ایران با دخالت‌های بیگانگان دچار ناامنی می‌شود و به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل خواهد شد.

نکته دیگری که رهبر انقلاب به تبیین آن پرداختند رابطه معکوس کاهش حضور مردم و افزایش فشارهای دشمن بود.

ایشان گفتند: بر اساس این واقعیت اگر بخواهیم فشارهای اقتصادی دشمنان یعنی تحریم و دیگر فشارها کاهش یابد و رفع شود، باید حضور در انتخابات افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود.

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به تأثیر حضور بیشتر ملت در افزایش قدرت و کارایی رئیس‌جمهور آینده گفتند: در کشور امکانات و فرصت‌های زیادی وجود دارد که استفاده از آنها به آدم‌های پرکار، خستگی‌ناپذیر و قدرتمند نیاز دارد که این قدرتمندی از حضور و رأی بالای مردم نشأت می گیرد و به رئیس‌جمهور آینده برای کاهش مشکلات توان بیشتری می دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به تأکید همیشگی بر مسئله «سلامت انتخابات» گفتند: در جمهوری اسلامی انتخابات همیشه سالم بوده و اینکه رؤسای جمهوری بعضاً با سلایق سیاسی کاملاً متفاوت از یکدیگر بر سر کار آمده‌اند نشان‌دهنده انتخاباتِ سالم در همه این سالها است.

رهبر انقلاب، «رقابتی بودن» را از دیگر حقایق مسلّم انتخابات در ایران خواندند و افزودند: در این انتخابات و در مناظره‌ها نیز نامزدها با معارضات فکری و زبانی خود رقابتی بودن انتخابات را کاملاً نشان دادند که هر کدام هم طرفداران خود را دارند. البته درباره محتوای مناظره‌ها بعد از انتخابات نکاتی بیان خواهم کرد.

ایشان با اشاره به سیاست ثابت دشمن از اول انقلاب تا به امروز در زیر سؤال بردن آراء مردم خاطرنشان کردند: جالب اینجاست بعضی از کشورها که در میانه قرن ۲۱ هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آنها نرسیده به‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند، تلویزیون ۲۴ ساعته راه می‌اندازند و مدعی هستند انتخابات ایران دموکراتیک نیست.

رهبر انقلاب در ادامه به اظهار تردید برخی از قشرهای ضعیف و محروم جامعه برای شرکت در انتخابات اشاره کردند و گفتند: این قشرها توقعات و گلایه‌های بجایی دارند که عمده آنها در مورد معیشت، مسکن و اشتغال است و مسئولان کشور باید واقعاً به این مسائل رسیدگی می‌کردند و انتظار این است که دولت آینده در رأس برنامه‌های خود به این مسائل رسیدگی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این افراد به علت گلایه‌های بجا، دست و دلشان به انتخابات نمی‌رود اما بحث اصلی این است که نرفتن پای صندوق رأی و قهر کردن با آن، مشکل را حل نمی‌کند. مشکل هنگامی حل خواهد شد که اولاً همه پای صندوق‌های رأی بروند و ثانیاً به فردی رأی بدهند که توانایی حل این مشکلات را داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: بنابراین گلایه‌ها و توقعات این قشر از مردم بجا و صحیح است اما نتیجه‌گیری آنها صحیح نیست و همه باید در انتخابات حضور یابند.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به نقش پیشرو جوانان در مسائل اصلی کشور، افزودند: من به جوانان اعتقاد زیادی دارم و انتظار دارم که آنها در انتخابات نیز با ایفای نقش پیشران، ضمن حضور در پای صندوق‌های رأی، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند. همچنین حضور رأی اولی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و مانند جشن تکلیف سیاسی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی تحلیل‌های غلط و ضعیف در داخل که نتیجه آن دمیدن روح ناامیدی در مردم است، گفتند: ایجاد یأس و ناامیدی در کشور مطلقاً جایگاهی ندارد زیرا کشور و ملت ما قدرتمند و دارای بنیه‌ای قوی است.

ایشان توانایی‌ها و امکانات کشور را فراوان دانستند و افزودند: هر گاه از این توانایی‌ها استفاده شده، کارهای بزرگی انجام گرفته است همچون اصل پیروزی انقلاب و یا ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس و نمونه آخر آن هم تولید واکسن ایرانی کرونا است.

ایشان خاطرنشان کردند: جوانان ما منتظر واکسن برخی کشورهای بخیل خارجی نماندند و امروز به همت جوانان جزو شش کشور تولیدکننده واکسن کرونا در دنیا قرار گرفته‌ایم.

رهبر انقلاب به موارد دیگری در گذشته از جمله تولید رادیو دارو با وجود کارشکنی غربی‌ها نیز اشاره کردند و افزودند: در چند سال قبل که با وجود وعده و وعیدها، رادیو دارو به ما داده نشد، جوانان ما همت کردند و ظرف چند ماه به غنی‌سازی ۲۰درصد اورانیوم دست یافتند و اکنون نیز اورانیوم غنی‌شده ۶۰درصد تولید می‌شود که همه برای مقاصد صلح‌آمیز است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به توانایی‌ها و تجهیزات دفاعی کشور، تأکید کردند: بنابراین مأیوس کردن ملت ایران با چنین توانایی‌ها و بنیه قوی کاری غلط و نشدنی است.

ایشان در ادامه ضمن خداقوت گفتن به دست‌اندرکاران انتخابات، چند توصیه به آنها کردند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم بهنگام حضور در پای صندوقهای رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.

ایشان همچنین با اشاره به برخی گزارشها مبنی بر مهیا نشدن آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور افزودند: وزارت‌های امور خارجه و کشور با توجه به کمبود وقت آمادگی‌های لازم را هر چه سریع‌تر فراهم کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از مسئولان برگزاری انتخابات خواستند با هر تخلفی در انتخابات برخورد کنند.

ایشان در پایان از خداوند متعال خواستند که دلها را به آنچه صلاح کشور و ملت است، هدایت فرماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید