پوتین و بایدن به توافق رسیدند

کدخبر: ۴۱۹۶۶۲
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از توافق خود با بایدن خبر داد.
 پوتین و بایدن به توافق رسیدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پوتین  افزود: درمذاکرات با بایدن درباره ثبات راهبردی، روابط تجاری، امنیت منطقه ای و امنیت سایبری گفت وگو کردیم و در باره بازگشت سفرا  توافق کردیم . وی همچنین از موافقت بایدن با تمدید بیمان استارت2  خبر داد.

توافق در باره امنیت سایبری

رئیس جمهور روسیه: گفت: با توجه به موضوع امنیت سایبری، ما توافق کردیم که رایزنی ها را در این مورد آغاز کنیم که به نظر من این مسئله فوق العاده مهمی است.

پوتین تأکید کرد: "شما فقط باید تمام حواشی را کنار بگذارید، در سطح متخصص بنشینید و در جهت منافع ایالات متحده و فدراسیون روسیه کار کنید." وی گفت: "ما اصولاً در این مورد توافق کردیم و روسیه برای این امر آماده است.

انتقاد از تحریم های یکجانبه آمریکا

رئیس‌جمهور روسیه روسیه با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا گفت: زیان واشنگتن از تحریم‌های یکجانبه اعمال‌شده از مسکو کمتر نیست

.
توافق برای بازگشت سفرا

پوتین با بیان اینکه روسیه و آمریکا در صدد یافتن راهکار برای مسائل موجود هستند، تصریح کرد: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می گیرند.

ماه مارس بود که رئیس کاخ سفید همتای روسی خود را "قاتل" خواند. پاسخ به این توهین آمریکایی، فراخوان آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده بود. او تا امروز در مسکو باقی مانده است و البته روسیه نیز سفیر آمریکا را مجبور کرد این کشور را ترک کند.

 خصومتی بین دو طرف نبود فقط اختلاف داشتیم 

او تصریح کرد: هیچ گونه خصومتی بین دو طرف وجود نداشت و تنها درباره مسائل اختلافاتی داشتیم.


پوتین اظهار داشت: روسیه و آمریکا در صدد یافتن راهکار برای مسائل موجود هستند و  مسوولیت خاصی در باره امنیت جهانی دارند  و ما این مسوولیت را می بذیریم.


وی با بیان اینکه در دیدار با بایدن توافق شد رایزنی ها در عرصه ثبات راهبردی آغاز شود تصریح کرد:  گفت و گوها سازنده بود؛ تمایل  برای یافتن راهی در جهت نزدیک کردن مواضع از سوی طرفین ابراز شد.

پوتین همچنین گفت که دستگاه های دیپلماسی روسیه و آمریکا در خصوص مسئله تبادل محکومین دو کشور فعالیت خواهد کرد.

درباره اختلاف بین رزمایش نظامی روسیه و آمریکا

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: روسیه نیز مانند آمریکا در مرزهای خودش تمرینات نظامی انجام می دهد اما تمریناتی را انجام نمی دهد که تجهیزات خود را به مرزهای آمریکا بکشاند.

وی اعلام کرد: روسیه تمرینات نظامی در نزدیکی مرزهای آمریکا انجام نمی دهد ولی آمریکایی ها در حال حاضر این کار را انجام می دهند.


آمریکا دو رسانه روسیه را تحریم کرده است

 وی گفت: در مورد تحریف سخنان من در رسانه ها چنین واقعیتی وجود دارد و ما عادت کرده آیم. این مساله دهها سال است وجود دارد.

 پوتین اظهار داشت: روسیه راشاتودی و اسپوتنیک را دارد که در سطح بین آلمللی فعالیت می کنند و آمریکا این دو رسانه را تحریم کرده است. اما رسانه های آمریکایی در روسیه فعالیت می کنند.

 همه اقدامات منجر به بدتر شدن روابط با آمریکا را ما شروع نکردیم و اعصای کنگره آمریکا در این مساله شرکت داشتند.

 وی اظهار داشت: در دیدار بایدن هیچ فشاری احساس نکردیم نه از طرف ما یا آمریکا فشار انجام نگرفت. مذاکرات صریح و آشکار بود و برای دستیابی به نتایج هدف گیری شده بود.

پوتین با بیان اینکه در غرب می گویند که سیاست خارجی روسیه غیرقابل بیش بینی است تصریح کرد: «آمریکا از قرارداد محدودیت تسلیحات بدافند موشکی و  از بیمان آسمان های باز خارج شد. کجای این قابل بیش بینی است آمریکا  همچنین از کودتای اوکراین حمایت کرد.


به گزارش ایرنا، دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در "ویلای لاگرانژ"، در حاشیه دریاچه شهر ژنو در سوئیس برگزار شد این دیدار در در مجموع 4.5 ساعت طول کشیدو حدود ساعت 18.05 به وقت مسکو پایان یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید