هنوز خیلی زود است زمان رای‌گیری را تمدید کنیم

کدخبر: ۴۲۰۰۹۲
اقتصادنیوز : سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: آفلاین بودن شعبه مشکلی ندارد، زیرا مانعی برای رای دادن مردم ایجاد نمی کند.
هنوز خیلی زود است زمان رای‌گیری را تمدید کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، با ابراز رضایت از روند برگزاری انتخابات گفت: ما امیدواریم که میزان مشارکت بیش از حد انتظار باشد و قطعا بیشتر هم خواهد بود، اما باید در باره آمار و ارقام اجازه دهیم تا کار انتخابات به پایان برسد و کار تجمیع در فرمانداری‌ها و شعبه‌ها و بخشداری‌ها و در نهایت در وزارت کشور به پایان برسد و تطبیق‌های لازم با شورای نگهبان داده شود و پس از این نتیجه میزان مشارکت و نتیجه آرا و فرد برگزیده شده اعلام خواهد شد.

او درباره دستگاه‌های اخذ و ثبت رای که مشکل داشتند هم بیان کرد: آفلاین بودن شعبه مشکلی ندارد، زیرا مانعی برای رای دادن مردم ایجاد نمی کند، اما ما دوست داریم که به صورت آنلاین هویت تمام افراد رای دهنده را احراز کنیم. در شرایط آنلاین این بهینه است، اما اگر به هر دلیلی این اقدام انجام نشد به صورت آفلاین انجام خواهد شد و مردم می توانند به هر شعبه‌ای مراجعه و رای را انجام دهند.

وی درباره تمدید زمان برگزاری انتخابات هم بیان کرد: هنوز زود است که ما زمان برگزاری را تمدید کنیم، زیرا به صورت قانونی باید ۱۰ ساعت از آغاز رای گیری گذشته باشد، ما از ۷ صبح شروع کردیم و ادامه خواهیم داد. اگر ضرورت داشته باشد به تشخیص وزیر کشور این فرایند ادامه خواهد داشت. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا اگر افراد به شعبه‌های شلوغ مراجعه کنند و پس از ۱۲ شب هم حضور داشته باشند می توانیم تا ۲ بامداد فرایند رای گیری را انجام دهیم، اما اگر شعبه مراجعه کننده نداشته باشد می توانیم قبل از ۲ بامداد فرایند رای گیری را متوقف کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید