حضور جمعی از اهل سنت هرمزگان در انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: ۴۲۰۱۲۲
اهل سنت هرمزگان با حضور پر شور در پای صندوق های رای حماسه خلق کردند.
حضور جمعی از اهل سنت هرمزگان در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، نیمی از جمعیت ساکن در استان هرمزگان را اهل سنت تشکیل داده اند. از صبح روز جمعه همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، در مناطق اهل سنت استان شاهد حضور گسترده مردم پای صندوق های رای بودیم. در این انتخابات هم اهل سنت نشان دادند پشت انقلاب خواهند ایستاد.

اهل سنت در شهرستان های پارسیان، بندرلنگه، بستک، بندرخمیر و قشم در پای صندوق های رای حضوری پر شور داشته اند و نشان از مشارکت بالای اهل سنت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا دارد.

با گذشت ۱۲ ساعت از زمان آغاز رای گیری همچنان شعب اخذ رای در شهرستان مملو از حضور مردم است که برای مشارکت در ساخت ایران عزیز به پای صندوق های رای آمده اند.

شیخ محمد علی امینی عصر جمعه در جمع خبرنگاران بیان داشت: همه ما مخاطب این ندا هستیم که بیاییم و از حق قانونی خود برای اعطای کشورمان، برای عمران، آبادانی شهرمان، برای پیشرفت منطقه برای استفاده شایسته از آن در انتخابات شرکت کنیم. اگر از حق قانونی خودمان استفاده نکنیم حتماً مقموم خواهیم ماند. دچار ندامت و افسوس خواهیم بود.

شیخ امینی در پاسخ به چرایی ندامت و افسوس عدم شرکت در انتخابات، تصریح کرد: انتخابات در یک محدوده زمانی معین برگزار می‌شود. زمانی که وقت انتخابات پایان یافت و صندوق‌های رأی بسته شد، دیگر فرصت برای انسان باقی نمی‌ماند و انسانی می‌بینیم که افسوس می‌خورد.

وی ادامه داد: آنگاه انسان پشیمان با خود می‌گوید اگر شرکت کرده بودند نتیجه انتخابات دلخواه من بود، شاید مطلوب‌تر و ایده آل تر از آن رخ می‌داد. برای جلوگیری از ندامت و افسوس آنهایی که حق رأی دارند باید در انتخابات شرکت کنند.

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب خاطرنشان کرد: هرمزگان از نظر وفاق و همدلی، دوستی و صمیمت بین اهل سنت و تشیع نمونه و الگو است. در همه مناسبت‌ها از جمله انتخابات اهل سنت و تشییع در ستادها و ائتلاف‌ها حتی پارلمان‌های شهری و روستایی با هم هستند. در انتخابات ریاست جمهوری شیعه و سنی به تبلیغ نامزد مورد نظر خود می‌پردازند. انتخابات به یک معنا تجلی وفاق و همدلی است. علاوه بر اینکه تجلی جمهوریت نظام است، به نمایش گذاشتن وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: آنهایی که دوست هستند از دیدن این وحدت و همدلی خشنود هستند و آنهایی که دچار غرض هستند و به دنبال خدشه وار کردن به نظام هستند با دیدن وحدت و همدلی ملت ایران مأیوس می‌شوند. اهل سنت در همه انتخابات دوشا دوش برادران تشییع حضور پر رنگ و تأثیرگذاری داشتند و گاهاً سرنوشت انتخابات را با حضور یکپارچه تعیین کنند.

وی افزود: اهل سنت مانند انتخابات گذشته در این انتخابات هم ریاست جمهوری هم شوراهای شهر و روستا مشارکت جدی دارد. زیرا به سرنوشت و آینده کشور و خودشان علاقمند هستند.

عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب کشور بیان داشت: شیعه و اهل سنت دلبستگی خاصی به کشورشان دارند و علاقمند به پیشرفت و توسعه ایران دارند و هیچگونه تفاوت و اختلافی نداشته و ندارند و قطعاً تحت تأثیر تبلیغات مغرضانه دشمنان قرار نمی‌گیرند. زیرا می‌دانند اگر چنانچه با انتخابات قهر کنند بازنده اصلی قهرکنندگان با صندوق‌های رأی خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید