اعلام آمادگی مادورو برای مذاکره با بایدن

کدخبر: ۴۲۰۳۴۴
نیکلاس مادورو گفت: در راستای رفع تحریم ها و کاهش فشارها بر مردم، آماده مذاکره و عادی سازی رابطه با آمریکا است.
اعلام آمادگی مادورو برای مذاکره با بایدن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از آمادگی برای مذاکره با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در راستای رفع تنش های دیپلماتیک و تجاری خبر داد.

آناتولی گزارش داد، مادورو ابراز امیدواری کرد که به این ترتیب، سرمایه گذاری خارجی در ونزوئلا افزایش یافته و اشتغال زایی فرصت کاهش فقر ناشی از تحریم ها را فراهم کند.

وی در این باره افزود: زمان آن رسیده که توافقی صورت بگیرد. امیدواریم که راهی برای آشتی، احترام، تأمین منافع مشترک و عادی سازی روابط پیدا کنیم. ونزوئلا به دنبال تبدیل شدن به سرزمین فرصت ها است و پیشنهاد می کنم سرمایه گذاران آمریکایی جا نمانند.

مادورو همچنین پیشنهاد برگزاری انتخاباتی بزرگ را داد که همه انواع انتخابات عمومی، منطقه ای و شهرداری ها را شامل شود. وی تاکید کرد که این انتخابات شفاف، قابل اعتماد و راستی آزمایی خواهد بود.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، برای نظارت بر این انتخابات رسماً از اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، کارشناسان انتخاباتی و دیگر سازمان های بین المللی دعوت شده و دولت کاراکاس هم رایزنی های فشرده ای را با همه احزاب اپوزیسیون آغاز کرده است.

این در حالی است که دولت جدید واشنگتن در دنباله روی از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا تلقی می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید