هشدار؛ به این استان نروید، کرونای هندی منتظر شماست

کدخبر: ۴۲۰۹۹۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دو استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و اکثر شهرستان های آنها در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین با توجه به ترددهای بین این استان ها این امکان وجود دارد، ویروس کرونای هندی نیز در جنوب کرمان شیوع پیدا کند.
هشدار؛ به این استان نروید، کرونای هندی منتظر شماست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر "اصغر مکارم" در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اخطارهای مکرر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و حوزه سلامت مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی اما متاسفانه جنوب کرمان همچنان در پیک چهارم کرونا قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت جنوب کرمان افزود: علی رغم تلاش های انجام شده متاسفانه جنوب کرمان همچنان در وضعیت افزایش نسبی کرونا قرار دارد و متاسفانه روز گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در بیمارستان های منطقه بستری شدند.

مکارم رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و اکثر شهرستان های آنها در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین با توجه به ترددهای بین این استان ها این امکان وجود دارد، ویروس کرونای هندی نیز در جنوب کرمان شیوع پیدا کند.

مکارم اعمال محدودیت های تردد را خواستار شد و افزود: با توجه به مجوز استانداری، امیدواریم فرمانداران ترددهای بین منطقه ای با سیستان و بلوچستان و هرمزگان را محدود کنند چرا که اگر ترددها کنترل نشوند و مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، جنوب کرمان در وضعیت خطرناکی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در حال حاضر وضعیت شهرستان جیرفت نارنجی است و احتمال قرار گرفتن در وضعیت قرمز بسیار زیاد است، اظهار کرد: اکنون شهرستان های رودبار جنوب و منوجان با توجه به این که راه ارتباطی بین استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند متاسفانه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان کهنوج نیز به لحاظ آمار موارد بستری بیماران کرونایی در وضعیت قرمز است.

وی با این توضیح که با توجه به تذکرات داده شده در نحوه برگزاری تجمعات انتخاباتی اما متاسفانه برخی رعایت نکرده اند، گفت: به همین دلیل پیش بینی می شود که ظرف روزهای آینده شاهد افزایش آمار نسبتا بالای موارد مثبت در منطقه باشیم.

مکارم دوره نهفته بیماری کرونا را بین یک هفته تا ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: معمولا بیماری پس از این مدت بروز می کند و به دلیل تجمعات اخیر پیش بینی ما این است که طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده شاهد افزایش آمار موارد مثبت باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رعایت اصول بهداشتی را خواستار شد و افزود : با توجه به پیش بینی های انجام شده شهروندان جنوب کرمان باید برای حفظ سلامت خود و سایرین نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی هر گونه بی توجهی را برابر با سیر صعودی آمار مبتلایان دانست و گفت: در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی متاسفانه با سیر صعودی تر بیماری کرونا مواجه می شویم و در آن صورت امکانات بیمارستان های جنوب کرمان پاسخگو نخواهد بود.

مکارم جلوگیری از تجمعاتی همچون مجالس عزا و عروسی را متذکر شد و افزود: اگر جلوی برگزاری این تجمعات گرفته نشود و مردم نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و در این مجالس حضور یابند قطعا پرونده مرگ عده ای را امضا می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تعداد موارد بستری را 123 نفر اعلام کرد و گفت: اکنون بیمارستان های جنوب کرمان در بالاترین میزان بستری کرونا قرار دارند.

وی از راه اندازی سه بخش کرونا خبرداد و گفت: اخیرا سه بخش کرونا راه اندازی شده و اکنون کلیه تجهیزات اعم از تخت های آی سی یو و دستگاه های اکسیژن ساز فعال هستند اما این امکانات ظرفیتی دارند و در صورت صعودی شدن سیر ابتلا به کرونا قطعا امکانات موجود پاسخگو نیست.

مکارم با ابراز امیدواری از همکاری مردم گفت: امیدواریم مردم جنوب کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی ما را در کنترل و مهار این ویروس کمک کنند و به زودی شاهد سیر نزولی این بیماری در منطقه باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید