واکنش وزیرخارجه سعودی به ریاست جمهوری رئیسی

کدخبر: ۴۲۱۱۹۹
وزیر خارجه عربستان تصریح کرد که کشورش درخصوص ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران براساس «واقعیت‌های عینی» داوری می‌کند.
واکنش وزیرخارجه سعودی به ریاست جمهوری رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  شفقنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الکساندر شالنبرگ، همتای اتریشی خود در پاسخ به سوالی درباره موضع کشورش در خصوص دولت نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما روابطی با «اسرائیل» نداریم، بنابراین تغییر دولت در آنجا بر ما انعکاس و پیامدی ندارد اما امیدواریم این دولت موضع‌گیری مثبت‌تری در خصوص روند صلح داشته باشد.

سایت شبکه خبری آر تی نوشت: وی در ادامه افزود، درگیری میان اسرائیل و فلسطین منجر به بی‌ثباتی در منطقه شده است.

اسرائیل در سال گذشته میلادی توافقات صلحی را با امارات، سودان و بحرین تحت نظارت دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امضا کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عربستان تصریح کرد که کشورش درخصوص ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران براساس «واقعیت‌های عینی» داوری می‌کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با همتای اتریشی خود گفت، آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کند.

فیصل بن فرحان اظهار داشت: از دیدگاه ما، سیاست خارجی ایران را در هر حال رهبر آن کشور تعیین می‌کند و بنابراین، تعاملات ما با ایران و رویکردمان نسبت به این کشور، بر اساس واقعیت‌های عینی است و صرف نظر از این که چه کسی این منصب را برعهده دارد، داوری می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید