استفاده از نی این 6 بلا را سرمان می آورد

کدخبر: ۴۲۱۵۲۹
اقتصادنیوز : استفاده از نی به اندازه‌ای که فکر می‌کنید برای شما خوب نیست.
استفاده از نی این 6 بلا را سرمان می آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  به نقل از د هلثی، استفاده از نی به اندازه‌ای که فکر می‌کنید برای شما خوب نیست.

می‌توانید هوا بخورید و نفخ کنید

استفاده از نی به معنای نوشیدن بیش از یک نوشیدنی است. شما همچنین هوای اضافی را که به آن آئروفاژی گفته می‌شود، می‌خورید. 

تجمع هوای اضافی در دستگاه گوارش ممکن است به آروغ بیشتر تبدیل شود تا هوای بلعیده شده آزاد شود. مشابه استفاده از نی، سریع غذا خوردن و نوشیدن نوشیدنی‌های فوق‌العاده گازدار می‌تواند به بلعیدن هوا نیز کمک کند. 

می‌توانید چین و چروک ایجاد کنید

نوشیدن با نی از جمله عادت‌های روزمره‌ای است که باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. استفاده منظم از نی به این معنی است که عضلات شما حرکت تکراری جمع شدن لب‌ها را پشت سر می‌گذارند. تکرار این حرکت باعث تجزیه کلاژن نزدیک دهان می‌شود و باعث ایجاد چین‌های پوستی دائمی می‌شود.

ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پوسیدگی دندان باشید

نوشیدن با نی به عنوان یک راه حل خوب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به نظر می‌رسد، اما ممکن است آنطور که فکر می‌کنید نباشد. شکر آبمیوه و قهوه حتی هنگام نوشیدن از طریق نی، دندان‌های شما را لمس می‌کند. ممکن است بیشترین فشار را برای دندانهای آسیاب خود بفرستید، جایی که به احتمال زیاد حفره ایجاد می‌شود. 

می‌توانید دندان‌های خود را لکه‌دار کنید

استفاده از نی مانع ایجاد لک نمی‌شود. تنها راهی که استفاده از نی می‌تواند به طور بالقوه از دندان محافظت کند این است که نوک نی در پشت دهان باشد و مایع بدون لمس دندان مستقیم به حلق برود. 

به طور بالقوه می‌توانید وزن اضافه کنید

نی می‌تواند باعث مصرف بیش از یک لیوان یا فنجان شود و اگر از نوشیدنی‌های پرکالری استفاده می‌کنید، می‌توانید وزن خود را افزایش دهید. نوشیدن از طریق نی بوی نوشیدنی را خنثی می‌کند که همچنین می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد شود. 

بدن شما ممکن است در معرض مواد شیمیایی باشد

نی‌های پلاستیکی به طور معمول از پلی‌پروپیلن (نوعی پلاستیک که از نفت ساخته می‌شود) بدست می‌آید. گرچه از نظر سازمان غذا و دارو پلی‌پروپیلن بی‌خطر است، اما مواد شیمیایی موجود در پلاستیک می‌تواند در آب شسته شود. این ترکیبات می‌توانند بر میزان استروژن در انسان تاثیر بگذارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید