اگر ریزش مو دارید، این خوراکی ها را بخورید

کدخبر: ۴۲۱۵۷۳
یک متخصص تغذیه ضمن اشاره به عوامل مختلف ریزش مو در خصوص اهمیت استفاده از ویتامین ها و پروتئین ها در برنامه غذایی به منظور جلوگیری از بروز این مشکل به ارائه نکات تغذیه ای پرداخت.
اگر ریزش مو دارید، این خوراکی ها را بخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شهاب اولیایی، در خصوص عوامل تغذیه‌ای مهم در ریزش مو گفت: ریزش مو، داشتن موهای ضعیف و آسیب دیده و از دست دادن تعداد زیادی از موها می‌تواند علامت یک بیماری و یا مشکل خاصی باشد البته برخی شرایط سبب می‌شوند موها تحت تأثیر قرار گیرند.

این متخصص تغذیه افزود: ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد عوامل وراثتی، هورمونی، استرس، زایمان در خانم‌ها، مصرف برخی داروها و تغذیه از جمله عواملی هستند که می‌توانند سبب ریزش مو شوند.

وی اظهار کرد: در بحث تغذیه چند نوع ویتامین و مواد معدنی هستند که نقش مؤثری را در سلامت مو دارند از جمله ویتامین‌های گروه B، B6، اسید فولیک جز ویتامین‌هایی هستند که کمبود آن می‌تواند سبب ریزش مو شود؛ منابع غذایی که شامل ویتامین‌های گروهB می‌شوند می‌توان به حبوبات، مخمر، سبوس غلات برنج و گندم، مغزها، تخم مرغ، سویا و هویج اشاره کرد.

اولیایی عنوان کرد: منابع غذایی بیوتین هم نقش مهمی برای ریزش مو دارد که در این خصوص هم می‌توان به منابعی مانند عدس، گردو، مخمر و برنج قهوه‌ای اشاره کرد، همچنین ویتامین C که در مرکبات و سبزیجات به مقدار زیاد وجود دارد می‌تواند نقش مؤثری در بهبود ریزش مو داشته باشد.

وی بیان کرد: ویتامین E که جز ویتامین‌ها و دسته آنتی اکسیدان‌ها است به عنوان عامل ضد پیری و در جهت حفظ سلول‌های بدن نقش دارد و از جمله موارد دیگری است که در ریزش مو می‌تواند نقش داشته باشد که در منابع غذایی از جمله دانه‌ها یا روغن‌هایی که با این ویتامین غنی شده اند وجود دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه زینک یا روی از جمله مواد معدنی است که در بحث ریزش مو بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: زینک و روی نیز از جمله مواد معدنی است که در ریزش مو تأثیر دارد که در آجیل، گوشت، غذاهای دریایی و میگو دیده می‌شود.

اولیایی تاکید کرد: کمبود آهن خصوصاً در خانم‌ها موارد دیگری است که می‌تواند منجر به ریزش مو شود و برای رفع این کمبود باید از منابع غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، دل و جگر و در بین خشکبار به خرما و کشمش که حاوی آهن است یاد کرد گفتنی است؛ مصرف بیش از اندازه ویتامین‌ها می‌تواند مشکلاتی را سبب شود برای مثال مصرف بیش از اندازه ویتامین A می‌تواند سبب تحریک ریزش مو شود.

وی اظهار داشت: کمبود پروتئین هم در واقع سبب ریزش مو می‌شود بنابراین مصرف گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ که از منابع خوب پروتئین است در کنار عدس، لوبیا، نخود باید مورد توجه قرار گیرد.

این متخصص تغذیه در آخر گفت: از جمله عوامل تغذیه‌ای دیگر در بحث ریزش مو رژیم‌های غذایی سر سخت و طولانی مدت است که به دلیل کمبود مواد غذایی در بدن ریزش مو بروز می‌کند بنابراین در این موارد مراجعه به متخصص تغذیه ضرورت پیدا می‌کند و متخصصان تغذیه با توجه به نوع ریزش مو در افراد از مکمل‌ها استفاده می‌کنند همچنین استفاده از رژیم متنوع، متعادل و متناسب می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید