بهت در کانادا؛ یک گور دسته جمعی دیگر کشف شد

کدخبر: ۴۲۱۵۸۶
برگ تاریک دیگری از دموکراسی غربی این بار با کشف صدها گور بی نام و نشان جدید از کودکان بومی کانادا، به روی جهانیان گشوده شد.
بهت در کانادا؛ یک گور دسته جمعی دیگر کشف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تنها پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر تکان دهنده کشف گور جمعی کودکان بومی در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا، یکی از گروه های بومی این کشور از «کشف هولناک و تکان دهنده» دیگری از صدها گور جدید در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در استان «ساسکاچوان» این کشور خبر داد.

بنابر گزارش رویترز، اتحادیه مستقل اقوام بومی در کانادا می گوید، تعداد این گورهای بی نام و نشان که به تازگی پیدا شده، دست کم تا امروز، «بیشترین میزان» در تاریخ کانادا محسوب می شود.

این اتحادیه می گوید در کنفرانس خبری که صبح پنجشنبه برگزار می شود؛ درباره کشف هولناک و تکان دهنده این گور جمعی که حاوی بقایای صدها جسد در محوطه مدرسه شبانه روزی سابق «ماریوال ایندین» در استان ساسکاچوان است؛ اطلاع رسانی خواهد کرد.

گفته می شود که این گور جمعی که اغلب اجساد موجود در آن متعلق به کودکان است، بسیار بزرگتر از موردی است که چندی پیش در بریتیش کلمبیا کشف شد و حاوی بقایای ۲۱۵ کودک بومی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشف گورهای جمعی از کودکان بومی یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می شود که طی آن، دولت این کشور کودکان اقوام بومی را در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از خانواده و قبیله شان جدا می‌کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

گزارش‌های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، از این کودکان منتشر شده است و اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست می دادند.

پیشتر نیز پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از بابت کشف گور جمعی در کانادا که حاوی بقایای اجساد دست کم ۲۱۵ کودک بومی بود؛ ابراز تاسف کرد اما حاضر نشد از بابت نقش کلیسای کاتولیک در این جنایت عذرخواهی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید