جانشین رئیس پلیس راهور ناجا؛

علت حادثه اتوبوس خبرنگاران یکشنبه اعلام می شود

کدخبر: ۴۲۱۶۱۴
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا: تا شنبه یا یکشنبه جمع بندی دقیق کارشناسان درباره علت حادثه اتوبوس خبرنگاران را می‌توانیم اعلام کنیم.
علت حادثه اتوبوس خبرنگاران یکشنبه اعلام می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار تیمور حسینی در ارتباط زنده با خبر نیمروز شبکه یک سیما درباره دو حادثه اتوبوس در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: ناوگان عمومی مسافربری یکی از بخش‌های بسیار حساس است که معمولاً پلیس با دقت و وسواس هر چه تمام‌تر سعی می‌کند این بخش و حوزه را کنترل کند.

وی گفت: به هر شکل و شرایط مختلف مدتی است که نسبت به نوسازی ناوگان یک مقدار عقب افتادگی داریم و می‌بایست از طریق دستگاه‌های ذیربط بحث نوسازی به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: شرایط فعلی به گونه‌ای است که به هر حال از تمام ظرفیت‌ها سعی می‌کنیم استفاده کنیم که در زمان انجام سرویس‌ها توسط اتوبوس‌ها نظارت و کنترل لازم را داشته باشیم. 

سردار حسینی گفت: شرایط رانندگی نیز باید مدنظر قرار بگیرد تا فرد مرتکب اعمالی از جنس بی مبالاتی یا سهل انگاری نشود و اعمال و رفتاری به صورت سهوی یا عمدی سر نزند که منجر به تصادف شود همانند تصادف امروز صبح در استان یزد. 

وی افزود: دستگاه‌های متولی و ذیربط درباره تردد جاده‌ای باید امکانات مختلفی را مهیا کنند. 

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره کنترل کیفی دو اتوبوس حادثه دیده طی یکی دو روز گذشته گفت: نمی‌گویم استاندارد‌های مورد نظر را داشته اند، اما می‌گویم نظارت کنترل‌ها انجام شده است و آن طور که درباره حادثه آذربایجان غربی گزارش داده اند متأسفانه آن هماهنگی لازم که باید بخش مربوطه برای یک سفر برون شهری انجام دهد و صورت وضعیت دریافت کند، انجام نشده است و در واقع آن اطلاعاتی که باید به سازمان راهداری و پلیس راه بدهد تا مجوز دریافت کند، آن اتفاق نیفتاده است.

سردار حسینی گفت: البته در گزارش اولیه بوده و نیاز به بررسی بیشتر است و به نظرم می‌بایست طی یکی دو روز آینده این موضوع کاملاً کارشناسی شود هم به لحاظ علت وقوع و هم اقداماتی که همه بخش‌های مربوطه باید انجام می‌دادند و .در نهایت روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده نتیجه و جمع بندی کارشناسی دقیق را می‌توانیم ارائه دهیم. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید