تحقیقات جدید نشان داد

تاثیر میگرن بر بارداری

کدخبر: ۴۲۱۶۳۳
​تحقیقات جدید نشان می دهد زنانی که از میگرن رنج می برند بیشتر در معرض عوارض بارداری هستند.
تاثیر میگرن بر بارداری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر؛  به گفته محققان، این مطالعه تأیید می‌کند زنانی که از میگرن رنج می‌برند در معرض خطر بیشتری از عوارض پزشکی و زنان و زایمان قرار دارند. از اینرو این زنان باید در زمره گروه بارداری‌های پرخطر قرار گیرند و تحت درمان باشند.

محققان در این مطالعه، روند بارداری بیش از ۱۴۵ هزار زن را بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ بررسی کردند. در این مطالعه، نوع زایمان، عوارض پزشکی و زایمان در هر سه ماهه بارداری و استفاده از دارو در طول بارداری تجزیه و تحلیل شد.

بیش از ۱۲ هزار زن مبتلا به میگرن و حدود ۱۶۰۰ زن مبتلا به میگرن همراه با هاله بودند.

زنان مبتلا به میگرن بیشتر در معرض خطر عوارض زنان و زایمان قرار داشتند. میزان پذیرش در بخشهای پرخطر بیمارستان در بین افراد بدون میگرن ۶ درصد، در بین کسانی که میگرن بدون هاله داشتند ۶.۹ درصد و در بین کسانی که میگرن با هاله داشتند ۸.۷ درصد بود.

نتایج نشان داد زنان مبتلا به میگرن بیشتر در معرض خطر دیابت حاملگی، چربی خون و لخته شدن خون هستند.

همچنین مشخص شد که مبتلایان به میگرن بیشتر در معرض ابتلاء به افسردگی در دوران بارداری و پس از زایمان قرار دارند. در نتیجه باید در طول بارداری به آنها مشاوره عصبی داده شود.

میگرن یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی است که بیش از ۱ نفر از هر ۱۰ نفر به آن مبتلا است. همراه با سردرد شدید، علائم دیگر شامل تهوع، استفراغ و افزایش حساسیت به نور است. میگرن در زنان سه برابر بیشتر بوده و تغییرات هورمونی مربوط به عادت ماهیانه، یائسگی و زایمان می‌تواند فعالیت میگرن را تحریک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید