الکاظمی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی: عراق میدان تسویه حساب‌ها نیست

کدخبر: ۴۲۲۵۵۸
اقتصادنیوز : شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری برای بررسی پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله خرابکاران و عناصر تروریستی به نیروگاه تولید برق و دکل‌های برق برگزار کرد.
الکاظمی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی: عراق میدان تسویه حساب‌ها نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد، کشورش به مراحل پیشرفته در مذاکره با آمریکا براساس خروج نیروهای رزمی این کشور از عراق رسیده است.

طبق بیانیه دفتر الکاظمی، شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرده و در آن پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله خرابکاران و عناصر تروریستی به نیروگاه تولید برق و دکل‌های برق را بررسی کرد.

شورای امنیت ملی عراق ضمن محکومیت شدید حمله هوایی آمریکا به موضعی در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه، تاکید کرد این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود که در تضاد با همه قوانین و موازین بین‌المللی است.

این شورا در ادامه به بررسی توسل به همه راهکارهای قانونی موجود برای ممانعت از تکرار این حملات که حریم هوایی و سرزمینی عراق را نقض می‌کند و نیز انجام تحقیقات گسترده درباره شرایط این حادثه و تلاش برای عدم تکرار آن در آینده پرداخت.

شورای امنیت ملی عراق ضمن مخالفت کامل با تبدیل عراق به میدان تسویه حساب‌ها یا بکارگیری اراضی و آسمان این کشور برای تعرض به همسایگان، تصریح کرد: دولت عراق گام‌های خود برای در پیش گرفتن سیاستی آرام و مبنا قرار دادن گفت‌وگو به عنوان راهی برای جلوگیری از شدت منازعات و تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه را تقویت کرده است.

این شورا تاکید کرد: دولت نشست‌ها و گفت‌وگوهای مستمری با طرف آمریکایی داشته است و این گفت‌وگوها به مراحلی پیشرفته‌ در سطح بحث درباره جزئیات لجستیک برای خروج نیروهای رزمی از عراق رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

شورای امنیت ملی عراق درباره حمله نیروگاه‌های تولید برق و دکل‌های برق از سوی گروه‌های خرابکار و تروریست تاکید کرد: در حالی که تولید انرژی برق به بیش از ۲۰ هزار مگاوات رسیده که بالاترین میزان در تاریخ عراق است به علاوه برق وارداتی و افتتاح پروژه‌های متعدد معوقه وتعطیل شده برای تامین برق مورد نیاز شهروندان، برخی گروه‌های خرابکار و تروریست در تلاش هستند تل با هدف گرفتن نیروگاه‌ها و دکل‌ها، اوضاع را به آشوب بکشند؛ حملاتی که منجر به اختلال در برق‌رسانی به مناطقی از بغداد و شهرهای جنوبی شده و درد و رنج شهروندان را وخیم‌تر کرده است.

این شورا در ادامه با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای حفاظت از دکل‌های برق به عمل می‌آورند، اظهار کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فرماندهی عملیات مشترک دستور داد تا نشستی اضطراری ظرف ۲۴ ساعت آینده برای تدوین استراتژی جامع با همکاری فرماندهان امنیتی و وزارت برق برای تامین برق مورد نیاز شهروندان برگزار کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید