این علائم نشانه های سردردهای میگرنی است

کدخبر: ۴۲۲۶۲۶
اقتصادنیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: میگرن یک بیماری مرتبط با سبک زندگی است و با رعایت عوامل محیطی تشدید کننده می‌توان از بروز و تشدید آن جلوگیری کرد.
این علائم نشانه های سردردهای  میگرنی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هرندی متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: سردرد‌ها در دو شکل متفاوت نمایان می‌شوند،  سردرد‌های اولیه یک اختلال اولیه و پایه‌ای است که زمینه ژنتیکی دارد مثل میگرن، نوع دیگر سردرد‌های ثانویه که ناشی از بروز یک اتفاق اضافی مثل تومور مغزی، عفونت و التهاب بر مغز هستند.

او عمده سردرد‌ها را سردرد‌های اولیه دانست و عنوان کرد: این سردرد‌ها به واسطه اختلال شیمیایی رخ می‌دهند، بعضی افراد قبل از شروع میگرن و سردرد معمولا دچار بدخلقی، احساس نیاز به غذای شیرین، خمیازه، دل درد، بیرون‌روی و سرگیجه می‌شوند.

هرندی ادامه داد: ممکن است همراه سردرد نیز علائمی، چون اختلالات بینایی، تاری چشم، حالت تهوع و استفراغ داشته باشد، لذا سروصدا، نور و بعضی بو‌ها فرد را اذیت می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: میگرن یک بیماری مرتبط با سبک زندگی است و با رعایت عوامل محیطی تشدید کننده می‌توان از بروز و تشدید آن جلوگیری کرد، لذا فرد با کسب آرامش، ورزش کردن، خوابیدن درست و به موقع و درمان بیماری‌های زمینه‌ای که باعث تشدید میگرن می‌شود، می‌تواند تا ۵٠ الی ۶۰ درصد از شروع و تشدید میگرن جلوگیری کند.

هرندی افزود: در درمان این بیماری از دارو درمانی استفاده می‌شود، یک سری دارو برای حملات حاد میگرنی تجویز می‌شوند و یک سری دارو‌های دیگر نیز در صورت حملات آزاردهنده و طولانی که بیش از چهار، پنج بار اتفاق می‌افتد تجویز می‌شود.

او با بیان اینکه سردرد‌ها با بوی سیگار تشدید می‌شود و ممکن است بین۴ الی ۷۲ ساعت طول بکشد، اظهار کرد: سردرد میگرنی مزمن است و با گذشت زمان ممکن است ادامه پیدا کند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: توصیه می‌شود این افراد در زمان شروع علائم در محیط تاریک استراحت کنند و یا در زمان احساس سر درد سر و چشمان خود را ببندند، سردرد میگرنی در اغلب موارد یک طرف سر را فرا می‌گیرد، معمولا علائمی نظیر حال تهوع، احساس ضربان در سر و تشدید درد با نور و صدای زیاد را دارد.

او افزود: عواملی که باعث بروز سردرد‌های میگرنی می‌شوند عبارت از الکل، تغییرات آب و هوا، کمبود خواب، تغییر در روتین روزانه، کمبود آب بدن، گرسنگی، غذا‌های خاص، بو‌های شدید، دندان قروچه در شب و قاعدگی زنان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید