سفیر ایران در روسیه خبر داد

طرح‌های مهم ایران روسیه

کدخبر: ۴۲۳۳۸۳
اقتصادنیوز:«نیکلای شولگینف» وزیر انرژی روسیه روز جمعه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با ابراز رضایت از روابط خوب دو کشور بر ضرورت ارتقا روابط و همکاری های اقتصادی بویژه نفت و انرژی تاکید کرده است.
طرح‌های مهم  ایران روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، شولگینوف، که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز برعهده دارد، عصر جمعه در این دیدار افزود :امیدوارم هیچ مشکلی در روابط بین دو کشور رخ ندهد و روابط روز به روز بخصوص در زمینه های اقتصادی افزایش یابد.  

وی با اشاره به علاقه مندی کشورش برای توسعه روزافزون روابط با ایران گفت: امیدوارم در دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، این مناسبات با قدرت بیشتری پیش برود و دو کشور بتوانند در کنار یکدیگر با تحریم‌های غرب مقابله کنند.

وزیر انرژی روسیه به طرح‌های مشترک دو کشور در حوزه نفت، گاز، انرژی، خطوط ریلی و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره و ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری (اقای) رئیسی فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف سیر صعودی طی کند

وی به افتتاح پروژه نیروگاه گازی سیریک در ایران که با همکاری روسیه اجرا می شود، اشاره  و بر ادامه بیشتر همکاری ها در بخش انرژی تاکید کرد و گفت که امیدوارم  فشارهای تحریمی علیه ایران کاهش پیدا کند و ایران به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند

 جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز با تمجید از پیام تبریک رئیس جمهوری روسیه خطاب به رئیس جمهوری منتخب ایران گفت: آقای پوتین نخستین رئیس جمهوری بودند که پیروزی  آقای رئیسی را به ایشان تبریک گفتند.

وی  با بیان این‌که روابط دو کشور در آینده با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت، افزود : مطمئن هستیم که رئیس جمهوری منتخب ایران موضوع تحکیم و تقویت همگرایی با روسیه را قوی‌تر از گذشته در دستور کار قرا ر می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که طرح‌های مهمی در زمینه انرژی بین دوکشور در دست اجراست، گفت : نیروگاه حرارتی سیریک، بعنوان طرحی عظیم، یکی از پروژه‌های مشترک ایران و روسیه است.

جلالی به آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران، بعنوان نخستین کشور منطقه و ششمین کشور جهان گفت : خوشبختانه طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران به نتیجه رسید و از هفته پیش تولید این واکسن در ایران آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید