رئیس جمهور ونزوئلا: سوال می‌کنم؛ بایدن مجوز طرح ترور من را داده است، بله یا خیر؟

کدخبر: ۴۲۳۵۱۳
ایسنا نوشت:رئیس جمهور ونزوئلا، سیا و آژانس‌های نظامی آمریکا را به برنامه‌ریزی برای ترورش متهم کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا: سوال می‌کنم؛ بایدن مجوز طرح ترور من را داده است، بله یا خیر؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، این اولین بار نیست که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، واشنگتن را به توطئه برای ترورش متهم می‌کند. در سال ۲۰۱۹ ، اتهامات مشابهی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وارد شد.

 مادورو در یک سخنرانی در مراسم نظامی اظهار داشت: آیا جو بایدن دستورات دونالد ترامپ برای سوق دادن ونزوئلا به جنگ داخلی و کشتن ما را تصویب کرد؟ بله یا نه؟ سوال می‌کنم. آنها چه کردند؟ منابع ما در کلمبیا به ما اطمینان می‌دهند که آنها برای تهیه طرحی برای حمله به من و رهبران مهم سیاسی و نظامی آمده‌اند، آیا رئیس جمهور جو بایدن مجوز طرح ترور من و رهبران مهم سیاسی و نظامی ونزوئلا را داده است؟ بله یا خیر؟

به گفته مادورو  کریگ فالر، رئیس فرماندهی جنوب آمریکا و ویلیام برنز، رئیس سیا پیش از این به کلمبیا و برزیل آمده بودند تا "آماده سازی" برای "طرح خشونت آمیز" برای ترور او را به نتیجه برسانند. رئیس جمهور ونزوئلا هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نداد.

در سال ۲۰۱۹ ، مادورو ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را متهم کرد که از همسایه کلمبیا خواسته است تا در نقشه کشتن وی و سرنگونی دولت ونزوئلا شرکت کند. مادورو در آن زمان گفت: دونالد ترامپ بدون شک دستور کشتن من را صادر کرده و به دولت کلمبیا و مافیای کلمبیا گفته است که مرا بکشند. در آن زمان، مادورو اظهار داشت که وی برای گفتگو با واشنگتن آماده است، حتی اگر ایالات متحده وی را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت نشناسد، در عوض رهبر مخالف، خوان گوایدو را به عنوان "رئیس جمهور موقت" ترجیح می‌دهد.

به گفته واشنگتن، انتخابات ۲۰۱۹ در ونزوئلا که مادورو را مجدداً روی کار آورد همراه با تقلب بوده است. پس از انتخابات ۲۰۱۹ در ونزوئلا ، ایالات متحده شروع به اعمال مجازات علیه کاراکاس کرد. در دوره ریاست جمهوری بایدن، مادورو خواستار رفع تحریم‌ها شده است - درخواستی که دولت بایدن آن را رد کرد، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اصرار داشت که تحریم‌ها تا زمانی که "سرکوب و اقدامات فساد آمیز" در کشور ادامه داشته باشد، پابرجا خواهند ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید