توصیه مولوی عبدالحمید به مردم درباره واکسن کرونا

کدخبر: ۴۲۳۶۰۳
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: توصیه من به مردم این است که از تزریق واکسن ویروس منحوس کرونا استقبال کنند و به شایعات و تبلیغات اهمیتی ندهند.
توصیه مولوی عبدالحمید به مردم درباره واکسن کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی اظهارداشت: سازمان بهداشت جهانی و تمام نهادها متفق بر این موضوع هستند که تزریق واکسن از کرونا جلوگیری می‌کند و یا اگر کرونا بگیریم خفیف می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک با مشکلات زیادی در رابطه با شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان روبرو هستیم و بحران کرونا در همه جای ایران بوده اما شدت آن در این استان بیشتر است. 

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود:  این ویروس در سیستان و بلوچستان شدید بوده و بعد از آن در هرمزگان گسترده شده و هر ۲ استان شرایط سختی را دارند  که ما در این شرایط سخت و شرایطی که کرونا تبدیل به یک فاجعه شده بهترین الگویمان سیره حضرت رسول اکرم(ص) است. 

وی بیان کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) این است که هر مشکلی که در حیات طیبه آن حضرت پیش آمده یا وقتی به طور مثال خورشیدگرفتگی پیش می‌آمد آن حضرت همه مردم را در مسجد نبی جمع و یک نماز طولانی برگزار و به تضرع می‌پرداختند و دستور می‌دادند که مردم صدقه پرداخت کرده یا خیرات دهند. 

مولوی اسماعیل زهی خاطرنشان  کرد: امروز نیز این فاجعه کرونا سنگین‌ترین فاجعه است و در حد کسوف نیست اگر سیره حضرت رسول(ص) را مورد توجه قرار دهیم باید نماز، دعا، نیایش و تضرع  بجا آورده و صدقه و خیرات دهیم و به سوی الله با تمام وجود همه مردان و زنان  و پیر و جوان باید رجوع کنند. 

وی بیان کرد: وقتی به قرآن توجه کنیم قرآن نیز همین موضوع را فرموده این که ملت‌های پیشین که در اثر آفات هلاک شدن قرآن گفته که چرا این افراد تضرع نکرده و به سمت الله باز نگشتند. 

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهارداشت: توصیه من به دولت این است که در این ایام باقی مانده همه هم و غمش را بر سلامتی ملت و نجات آنان از مرگ و میر بگذارد و اینکه همه ملت ایران واکسن زده شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ تعداد موارد مثبت جدید آزمایشگاهی مبتلا به کرونا در سیستان وبلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹۴ نفر رسید در حالیکه این آمار دیروز یک‌هزار و۱۷۶ نفر بود.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون به ۵۸هزار و ۸۶۰ نفر رسیده  اظهارداشت: ۶۷۹بیمار حاد تنفسی و ۴۰۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: با فوت ۲۳ مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۴۸ نفر رسید .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید