شکایت مایکل کوهن از دولت آمریکا/ او 20 میلیون دلار غرامت می خواهد

کدخبر: ۴۲۴۰۱۱
مایکل کوهن، وکیل و دستیار سابق دونالد ترامپ از دولت فدرال آمریکا برای دریافت ۲۰ میلیون دلار غرامت و بر مبنای وارد ساختن این اتهام به دولت رئیس جمهور سابق مبنی بر فرستادنش به زندان به خاطر نوشتن کتابی انتقادی درباره او، شکایت کرده است.
شکایت مایکل کوهن از دولت آمریکا/ او 20 میلیون دلار غرامت می خواهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در دسامبر ۲۰۱۸ مایکل کوهن، وکیل و دستیار سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از محکوم شناخته شدن از بابت چند جرم شامل دروغگویی به کنگره، به سه سال زندان محکوم شد.

با این حال به دنبال شیوع ویروس کووید-۱۹ در محل زندان کوهن در ایالت نیویورک، او در ماه مه ۲۰۲۰ بر مبنای مرخصی آزاد شده و اجازه گذراندن مابقی مجازاتش را در حبس خانگی در منهتن پیدا کرد.

با این حال کوهن در جریان مذاکرات درباره شرایط حبسش در ماه ژوئیه گذشته، بعد از خودداری از موافقت با شرایط حبسش به زندان بازگردانده شد.

به گفته لنی دیویس، یک دستیار کوهن، او از امضای یک توافق در ممنوع ساختن کار کردنش روی کتابش درباره ترامپ خودداری کرده بود.

با این حال کتاب کوهن تحت عنوان "بی وفا" سرانجام در ماه سپتامبر منتشر شده و حاوی روایاتی گزنده درباره ترامپ بود.

شرکت ترامپ بر اساس گزارشها برای کوهن در زندان چند بار نامه انصراف فرستاده و ادعا کرده بود که نوشتن این کتاب ناقض توافق عدم افشایی است که کوهن با این شرکت امضا کرده است.

کوهن در زندان خواستار تجدید نظر در تصمیم دولت شده و یک قاضی در اواخر ژوئیه اجازه به آزادی او داد. کوهن از آن زمان در بازداشت خانگی بوده و قرار است نوامبر امسال مجازاتش را تکمیل کند.

به گزارش ان.بی.سی نیوز، روز جمعه کوهن از دولت آمریکا برای دریافت غرامت ۲۰ میلیون دلاری شکایت کرد.

کوهن در شکایتش عنوان کرد متحمل "رنج و درد عاطفی، عذاب روانی و از دست دادن آزادی" بعد از بازگردانده شدن به زندان شده است.

کوهن می‌گوید، مقامهای دولت دست به "دستگیری غلط، محبوس ساختن غلط، سواستفاده از فرآیند، حبس اشتباه و تلافی"علیه او زدند.

جفری لیواین، وکیل کوهن در بیانیه ای که ان.بی.سی نیوز منتشر کرد، گفت: کوهن وکیل شخصی رئیس جمهور سابق آمریکا بوده و اگر او به خاطر تمایل داشتن به نوشتن کتاب انتقادی درباره رئیس جمهور به زندان انداخته شود، تصورش سخت نیست که یک چنین رفتار غیرقابل قبول و ناقض قانون اساسی می‌تواند هر یک از ما را هدف بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید