کاهش سه ساله امید به زندگی در انگلیس بر اثر کرونا

کدخبر: ۴۲۴۳۲۶
براساس داده‌های موجود، امید به زندگی زنان و مردان شمال غرب در مجموع ۲.۸ سال کاهش یافته است؛ این رقم از افت ۲.۱ ساله در کل انگلیس در سال گذشته بالاتر است.
کاهش سه ساله امید به زندگی در انگلیس بر اثر کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دیلی‌میل نوشت، یک مطالعه نشان داده است که میزان بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شمال غرب انگلیس باعث شده امید به زندگی مردان و زنان در منطقه به طور ترکیبی 2.8 سال کاهش یابد.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شیوع کووید ۱۹ در شمال غربی انگلیس امید به زندگی را با سه سال کاهش مواجه کرده است.

براساس داده‌های موجود، خطر مرگ در اثر کووید ۱۹  برای مردم شمال غربی ۲۴ درصد بیشتر از سایر مناطق است؛ گسترش  گونه هندی ویروس کرونا در انگلیس سبب افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در این کشور شده و این درحالیست که از جمعیت تقریبا ۵۵ میلیون نفری انگلیس در کل ۴۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نفر تا ۴ ژوئیه دز اول واکسن ضد ویروس کرونا را دریافت کرده و ۳۳ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند.

یک مطالعه نشان داده است که میزان بالای مرگ و میر ناشی از ویروس در شمال غرب باعث شده است که امید به زندگی مردان و زنان در منطقه به طور ترکیبی ۲.۸ سال کاهش یابد.

گزارشی که امروز توسط کالج دانشگاهی لندن منتشر شد نشان داد مردم در منچستر ۲۴ درصد بیشتر از بقیه مناطق انگلیس در اثر بیماری همه‌گیر جان می‌بازند. 

مایکل مارموت، مدیر انستیتوی عدالت در سلامت و استاد گروه اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی UCL می‌گوید: نرخ بالای مرگ و میر در منطقه و به ویژه آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی درازمدت به سلامتی آسیب می رساند و نابرابری های سلامتی را گسترش می‌دهد، مگر اینکه اقدامی انجام شود.

گزارش وی پیشنهاد می دهد که دولت باید در مشاغل، مسکن، خدمات محلی و آموزش سرمایه گذاری کند تا این مشکلات طولانی مدت را برطرف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید