یک نماینده مجلس خبر داد

پنچ شنبه ها در سراسر ایران تعطیل می شود

کدخبر: ۴۲۴۶۵۳
اقتصاد نیوز: با تصمیم مجلس تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود تا در مصرف برق صرفه جویی شود.
پنچ شنبه ها در سراسر ایران تعطیل می شود

به گزارش اقتصاد نیوز، مجتبی توانگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی درباره نتایج نشست وزیر نیرو با اعضای کمیسیون انرژی توئیت زد.او در توئیت خود درباره برخی تصمیم ها و پیشنهاد نوشته است. رشته توئیت این نماینده مجلس نشان می دهد در مجموع در جلسه امروز 9 تصمیم اتخاذ شده که برخی از آنها اجرایی می شود و برخی از آنها نیز از سوی دولت بررسی خواهد شد.

به نوشته توانگر، در این جلسه وزیر نیرو و معاونان وی در کمیسیون انرژی ⁧‫مجلس‬⁩، حاضر شدند تصمیم‌گیری شد ‌وزارتخانه‌هایی که دارای نیروگاه‌هایی هستند باید در اختیار وزارت‌نیرو قرار گیرند.

علاوه بر این ‌در جلسه امروز مقرر شد؛تولیدات بخش‌خصوصی در حوزه انرژی‌های ⁧‫تجدیدپذیر‬⁩ به مدار وارد شود.‌تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، نیروهای‌مسلح  از ژنراتورها و دیزل‌های خودشان استفاده کنند.

‌توانگر در ادامه توئیت نوشته است:کمیته‌ای مشترک از استانداران، سازمان برنامه و بودجه وادارات برق تشکیل شود و نسبت به خرید دیزل وژنراتور ‌اقدام کند تا مشکل تامین آب برای چاه‌های عمیق و تامین آب شرب حل شود.‌باید اولویت با مصرف داخلی باشد و احیانا اگر بتوانیم واردات نیز تسریع شود.

توانگر در توئیت خود  پیشنهادها را نیز مطرح کرده است؛‌برخی از استان‌های جنوبی کشور بطور متوالی در چند هفته حتما تعطیلی داشته باشند و دولت حتما شهرهای قرمز کرونایی را تعطیل کند.‌

بر اساس تصمیم کمیسیون انرژی مجلس،تعطیلی پنجشنبه‌ها در سراسر کشور با هدف کاهش ⁧‫قطعی_برق‬⁩ اتفاق خواهد افتاد.‌تمام مشترکین پرمصرفی که بیش از 30 درصد غیرمتعارف افزایش مصرف داشته‌اند باید بررسی شوند.‌باید مراکز استخراج ⁧‫رمزارز‬⁩ های دارای مجوز نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید