قربانیان کرونا در این استان به ۷۰۰ نفر رسید!

کدخبر: ۴۲۴۸۳۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در این استان به ۷۰۰ نفر خبر داد.
قربانیان کرونا در این استان به ۷۰۰ نفر رسید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

وی افزود: هم اکنون ۱۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که ۶۳ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار و ۵۵۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: از ۳۸۳ جواب دریافت شده پی سی آر  در آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٤٥ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(٤٠ درصد موارد)، بهمئی(٥٥ درصد)، کهگیلویه(٥٥ درصد) و گچساران (٤٧ درصد) بود.

وی تصریح کرد: همچنین از ۲۹۳ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هستند. افزایش درصد موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و لنده نشان دهنده این موضوع است که احتمالا طی روزهای آینده به وضعیت قرمز تغییر رنگ خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم  که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایید، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بنمایید،   از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر  خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایید. :

یزدان‌پناه ادامه داد: با توجه به سرایت زیاد کرونای هندی از افراد مبتلا و ناقل به افراد سالم، لذا در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید و وضعیت روزانه بیماری خود را به مراقبت بهداشت، بهورز و یا پزشک گزارش دهید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید