تزریق واکسن ایرانی کرونا در مناطق دور دست هرمزگان+ تصاویر

کدخبر: ۴۲۴۸۵۳
واکسن کوو برکت به بشاگرد رسیده و شبکه بهداشت این شهر مشغول واکسیناسیون مردم با این واکسن ایرانی است.
تزریق واکسن ایرانی کرونا در مناطق دور دست هرمزگان+ تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، چند روزی از بالاکشیدن آستین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تزریق واکسن کرونای برکت که اولین واکسن داخلی کشورمان و ششمین واکسن کرونا در جهان است، نگذشته که به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، این واکسن به استان هرمزگان رسیده و تزریق آن در مناطق دور دست هرمزگان از جمله در بشاگرد (بشکرد) نیز آغاز شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، 10 هزار واکسن برکت در قالب دو بخش 2 و 8 هزارتایی به این استان رسیده و کار تزریق آن به افراد بالای 60 سال در استان آغاز شده و سهمیه مردم بشاگرد نیز از محل این محموله ارسال شده است.

احمد محمودی فرماندار بشاگرد نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار کرد: از جمعیت 2795 نفری بالای 60 سال در بشاگرد، بیش از 80 درصد دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند که 1163 نفر از آنان با واکسن کوو برکت بوده است.

وی عنوان کرد: حدود 500 نفر از افراد 60 تا 65 ساله هنوز باقی مانده‌اند که برخی به علت مهاجرت به روستایی دیگر و یا عدم حضور در آدرس اعلام شده در دسترس مراجعان خانه بهداشت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نبوده‌اند که کار پیگیری برای شناسایی و تزریق واکسن به آنان نیز ادامه دارد.

فرماندار بشاگرد همچنین با اشاره به پراکندگی جمعیت این منطقه در مناطق کوهستانی، گفت: 292 نفر در جکدان، 148 نفر در سردشت، 240 نفر در گوهران، 154 نفر در تیدر، 138 نفر در تیسور، 91 نفر در خمینی‌شهر و 100 نفر در سیت از جمعیت بالای 60 سال در شهرستان واکسن برکت دریافت کرده‌اند و موجی از شادمانی رسیدن واکسن ایرانی برکت در منطقه وجود دارد و مردم مشتاقانه در تزریق این واکسن داوطلب می‌شوند و امیدواریم که با ارسال محموله‌های دیگر شاهد واکسیناسیون سراسری در این منطقه باشیم.

به گزارش فارس، آن دستان بالا زده رهبر معظم انقلاب حالا اعتمادبخش مردم دورترین نقاط ایران شده تا آستین خود را برای باور به علم و دانش و توانمندی ایرانی بالا بزنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید