روزی چند دوز واکسن کرونا در کشور تزریق می شود

کدخبر: ۴۲۴۹۷۰
اقتصادنیوز : آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور، به کندی پیش می رود.
روزی چند دوز واکسن کرونا در کشور تزریق می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۴۵ نفر در کشور موفق شده‌اند دوز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

بر اساس همین گزارش، دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر نیز تا شبانه روز گذشته موفق شده‌اند دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

با احتساب دوز اول و دوم، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۹۵ دوز رسید که در مقایسه با روز قبل از آنکه ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۱۷ دوز تزریق در کشور صورت گرفته بود، کمتر از ۵۱ هزار دوز تزریق در یک شبانه روز انجام شده است.

این در حالی است که گفته می‌شد با صدور مجوز مصرف اضطراری برای دو واکسن کووایران برکت و انستیتوپاستور ایران، تزریق واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد که عملاً چنین اتفاق نیفتاده است.

در همین حال، با توجه به آغاز موج پنجم کرونا آن هم با ویروس دلتای هندی که گفته می‌شد از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است، انتظار می‌رود که برنامه واکسیناسیون ملی، قدری سرعت بیشتری بگیرد، ضمن اینکه در شبانه روز گذشته یک میلیون دوز واکسن خارجی هم وارد کشور شد.

آن طور که کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر عنوان داشته است؛ این یک میلیون دوز واکسن وارداتی تحویل وزارت بهداشت شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفته که عملیات خرید واکسن‌های خارجی کرونا را تا رفع نیاز مردم ادامه خواهد داد.

جمعیت هلال احمر پیش از این ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارداتی را خریداری و وارد کشور کرده بود که با احتساب محموله کنونی، مجموع واردات واکسن توسط هلال احمر تا امروز ۱۷ تیرماه به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید