حق السهم کاندیداهای پوششی از ابراهیم رئیسی/ زاکانی چشم انتظار کلید یک وزارتخانه

کدخبر: ۴۲۵۰۱۹
کلید ساختمان مهم خیابان فاطمی در دولت رئیسی به دست چه کسی داده خواهد شد؟ در میان گمانه زنی ها نام یک کاندیدای پوششی دیده می شود.
حق السهم کاندیداهای پوششی از ابراهیم رئیسی/ زاکانی چشم انتظار کلید یک وزارتخانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از وزارتخانه‌های کلیدی هر رئیس‌جمهوری، وزارت کشور و وزیر کشور کابینه‌ اوست. برای وزارت کشور دولت رئیسی هم گزینه‌هایی مطرح شده که آنچنان نشان از فراجناحی بودن، یعنی ادعایی که رئیسی دارد، در آن نیست.

علیرضا زاکانی یکی از پررنگ‌ترین نام‌هایی است که در لیست‌های منتشره در فضای مجازی برای وزارت کشور دیده می‌شود؛ برخی مدعی هستند که زاکانی پشت انتشار این لیست‌ها قرار دارد؛ برای ایجاد فشار بر رئیسی جهت ورود او به کابینه است.

با این وجود برخی معتقدند زاکانی با حضور به عنوان نامزد پوششی احتمالا پیش از ورود به میدان جهت پوشش دادن رئیسی برابر نامزدهای دیگر، با رئیسی سنگ‌هایش را واکنده‌ است. زاکانی هم از جمله چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری است؛ او در سه مناظره‌ انتخاباتی ۱۴۰۰، به لحاظ رفتاری بیشترین شباهت را به احمدی‌نژاد داشت که باعث شد او به عنوان یکی از نامزدهای بداخلاق مناظره‌ها در اذهان عمومی ثبت شود.

دیگر نامزد وزارت کشور در کابینه رئیسی می‌تواند صولت مرتضوی باشد. او در جریان انتخابات ۹۶ از اعضای ارشد ستاد ابراهیم رئیسی بود. مرتضوی سابقه شهرداری مشهد و حضور در سازمان زندان‌ها را دارد. اما مهمترین سابقه او معاونت سیاسی در وزارت کشور دولت اول احمدی‌نژاد است که ریاست ستاد انتخابات جنجالی سال ۸۸ را هم بر عهده داشت. او در زمان ریاست ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی، از معاونان او بود.

نام دیگری که برای وزارت کشور مطرح می‌شود صادق محصولی است؛ دبیر کل جبهه پایداری که در انتخابات ۱۴۰۰ برخلاف انتظارها به جای حمایت از سعید جلیلی نامزد سنتی‌شان، به سمت رئیسی چرخیدند و از او حمایت کردند؛ که البته با توجه به نقش پوششی که برای جلیلی تعریف شده بود پایداری‌ها از ابتدا کار آخرشان را انجام دادند. محصولی وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد در جریان انتخابات سال ۸۸ بود؛ پس از استیضاح مرحوم کردان، احمدی‌نژاد او را به مجلس معرفی کرد و نهایتا وزیر کشور شد. او پس از انتخابات ۸۸، و در کابینه دوم احمدی‌نژاد به وزارت کار و رفاه اجتماعی رفت. احمدی‌نژاد قصد داشت که از او در دولت اولش به عنوان وزیر نفت استفاده کند که با رای مجلس هفتم نتوانست به این هدف دست پیدا کند. یکی از حاشیه‌های محصولی، ثروتش است که برخی برای توصیف آن از واژه افسانه‌ای استفاده می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید