توالت ایرانیش بهتره یا فرنگی؟ چرا؟

کدخبر: ۴۲۵۰۷۴
اقتصادنیوز : توالت های فرنگی و ایرانی هر دو مضراتی را دارند و استفاده زیاد از توالت های فرنگی سبب ابتلا به بیماری های پوستی و گوارشی می شود.
توالت ایرانیش بهتره یا فرنگی؟ چرا؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،استفاده از توالت فرنگی و ایرانی مضرات و فوایدی دارد . استفاده دائمی از توالت های ایرانی سبب آسیب به مفاصل پا و زانو درد و کمر درد می شود اما استفاده از توالت فرنگی هم بی ضرر نیست و استفاده زیاد از آن از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار مضر است .

مضرات توالت فرنگی :

استفاده زیاد از توالت فرنگی نیز از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار مضر است و بیماری های دردناکی مانند کولیت یا قولنج روده و در صورت رعایت نکردن بهداشت انواع حساسیتها و بیماریهای پوستی را در پی دارد .

هنگام استفاده از توالت فرنگی ، هنگام نشستن فرد روی توالت ، به " ایلیو سکال " ( دریچه بین روده کوچک و بزرگ در سمت راست بدن ) فشار می آید و دفع راحت انجام نمی شود و همچنین چون قسمت بالای ران کاملا به شکم فشار نمی آورد تخلیه کامل و راحت نمی گیرد و استفاده از این نوع توالت در دراز مدت سبب ابتلا به بیماری های روده بزرگ و کلون می شود .

اما در توالت ایرانی یا توالت شرقی یا توالت آسیایی ، ماهیچه های ران به قسمت فراخ روده بزرگ ( سیگموئید ) فشار وارد می کند و دفع به راحتی صورت میگیرد. هنگام وارد شدن فشار به سیگموئید ،روده به طور کامل تخلیه می شود و به یکباره دفع از انتهای طحال تا انتهای مخرج صورت میگیرد و فرد و همچنین این سنگینی روی مثانه هم فشار آورده و سبب تخلیه آن می شود. 
ysFBQbg4tQej

توالت فرنگی و یبوست :

یبوست یا خشکی مزاج از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است که در آن توده دفعی به راحتی دفع نمی شود و در روده بزرگ سفت می شود. سرعت کم عبور مواد از روده و یا اختلالات دفع از علل ابتلا به یبوست می باشد .

بیماری هایی که در یبوست نقش دارند بیماری هایی مانند دیابت و کم کاری تیروئید و ..... هستند ، هضم نامناسب مواد غذایی و مصرف برخی داروهای ضد فشار خون و یا کاهنده ی چربی خون هم بر این بیماری تاثیرگذارند.

استفاده از توالت ایرانی و نشستن «چمباتمه» سبب کاهش ابتلا به یبوست می شود زیرا در این شرایط تخلیه روده راحت تر و کاملتر است و خطر ابتلا سرطان روده و آپاندیسیت به علت باقی نماندن مدفوع در روده کاهش می یابد.

در این وضعیت نشستن فرد به روده برای تخلیه کامل مدفوع فشار وارد نمی کند و به همین علت آسیب های وارده به لگن، بواسیر و حملات قلبی کاهش می یابد.

توالت فرنگی و بیماری های مقاربتی:

ابتلا به بیماری های جنسی مانند کلامیدیا ، سوزاک، سیفلیس و ایدز از طریق نشستن روی توالت فرنگی امکان پذیر نیست زیرا این باکتری ها و ویروس ها خارج از بدن فرد به مدت طولانی نمی توانند زندگی کنند و این بیماری ها تنها از راه مقاربت های جنسی و خون و مایعات جنسی از فرد آلوده انتقال می یابند .

اما ویروس عامل تبخال تناسلی از طریق تماس پوستی منتقل می شود . عفونت تریکومونایی که بیماری عفونی می باشد ، می تواند از طریق تماس مستقیم جنسی یا تماس اندام تناسلی با حوله خیس و صندلی خیس توالت فرنگی منتقل شود.

استفاده از توالت های فرنگی مکان های عمومی سبب انتقال بیماری های پوستی مانند کورک ، قارچ پوستی و انواع دمل و تبخال می شود اما اگر قسمت نشیمنگاه توالت فرنگی تمیز شود می توان از آن استفاده نمود.

نکاتی مهم درباره توالت فرنگی و ایرانی:

هنگام استفاده از توالت فرنگی ابتدا درب توالت فرنگی را بگذارید و سپس سیفون را بکشید تا بخارات و سموم داخل آن به بیرون راه نیابد.

برای حفظ سلامت ستون مهره ها و پیشگیری از کمر درد خانم های باردار نباید از توالت فرنگی استفاده نمایند.

زمان استفاده از توالت ایرانی به طریقه صحیح بنشینید تا به ستون مهره ها فشار وارد نشود.

توالت فرنگی و محل نشستن را با شوینده مناسب تمیز کنید تا به التهاب های پوستی اطراف باسن و ران کمتر دچار شوید.

در هنگام استفاده از توالت فرنگی های مکان های عمومی ، بر روی آن دستمال کاغذی مخصوص نشیمنگاه بگذارید و سپس بر روی آن بنشینید.

قراردادن حوله و مسواک در دستشویی به علت قرار گرفتن آنها در معرض بخارات سمی اشتباه است.

افراد مبتلا به زانو درد و تکرر ادرار و افراد مسن بهتر است اگر هر دو توالت را در خانه دارند از توالت فرنگی استفاده کنند.

نحوه صحیح نشستن بر روی توالت ایرانی یا شرقی:

به عرض لگن پاها را باز کنید سپس زانوها را تا بزنید و روی زمین چمباته بزنید. در صورتی که هنگام نشستن بر روی زانو احساس درد یا فشار نمودید وزنتان را به جلوی کف پا منتقل کنید. این حرکت سبب باز شدن لگن ها و نرم شدن مفاصل ران می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید