با یک تست ساده از بیماری های قلبی مطلع شوید!

کدخبر: ۴۲۵۲۳۱
متخصصان با استفاده از نمونه‌های ادرار، میزان پروتئینی را اندازه‌گیری کردند که می‌تواند مشکلات قلبی را نشان دهد و دیگر نیازی به استفاده از سوزن و تست خون نخواهد بود.
با یک تست ساده از بیماری های قلبی مطلع شوید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رکنا، تست ادرار در تشخیص بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. با یک تست ادرار ساده می توانید به بیماری های قلبی پی ببرید.  پزشکان از این پس می‌توانند سال‌ها پیش از بروز علائم بیماری قلبی، تنها با کمک یک تست ادرار ساده احتمال بروز این بیماری را در افراد پیش‌بینی‌ کنند.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه گلاسگو با استفاده از نمونه‌های ادرار، میزان پروتئینی را اندازه‌گیری کردند که می‌تواند مشکلات قلبی را نشان دهد و دیگر نیازی به استفاده از سوزن و تست خون نخواهد بود.

تست ادرار و تشخیص آسیب‌های سرخرگ‌ها

پزشکان می‌گویند: با کمک تست جدید امکان تشخیص زودهنگام آسیب‌های وارد شده به سرخرگ‌ها که اغلب منجر به سکته قلبی، نارسایی قلبی و سایر مشکلات عروق کرونری می‌شوند، فراهم خواهد شد و جان صدها نفر از مرگ نجات خواهد یافت. همچنین با این پیش‌بینی‌ سریع می‌توان بسیاری از بیماران را در مراحل اولیه بیماری شناسایی کرد و با درمان به موقع از حمله قلبی در آن‌ها پیشگیری نمود.

طبق مقاله منتشر شده در مجله «فشار خون» این آزمایش ظرف کمتر از دو سال آینده در دسترس پزشکان و درمانگرها قرار خواهد گرفت.

این یافته حاصل همکاری گروهی از متخصصان انگلیسی، آمریکایی، استرالیایی، آلمانی و دانمارکی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید