بایدن یک مقام دولت ترامپ را برکنار کرد

کدخبر: ۴۲۵۲۵۶
جو بایدن، مدیر رفاه اجتماعی را که درخواست دولت را برای استعفا رد کرده بود، برکنار کرد.
بایدن یک مقام دولت ترامپ را برکنار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو ساول، مدیر رفاه اجتماعی و از مقامات باقی مانده از دولت قبل، از سوی رئیس جمهور آمریکا از سمت خود برکنار شد.

اَکسیوس گزارش داد، اندرو ساول، که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۸ وی را به این سمت منصوب کرده بود، در شش ماه نخست فعالیت دولت بایدن عملکرد پرتلاطمی داشت. فعالان حقوق سالخوردگان و معلولان از کاخ سفید خواسته بودند ساول را به سبب مخالفت با فعالیت اتحادیه‌های صنفی و سیاست‌هایی که برای محدود کردن مزایای اجتماعی طراحی شده بود، اخراج کند.

کاخ سفید اعلام کرد پرونده اخیر دیوان عالی که به بایدن امکان داد مدیر فدرال نهاد تأمین مالی مسکن را برکنار کند، این اختیار را برای برکناری ساول نیز برای بایدن فراهم کرد. ساول قرار بود تا ژانویه ۲۰۲۵ عهده دار این سمت باشد. وی در مصاحبه با واشنگتن پست گفته بود از سمت خود کناره گیری نمی‌کند، زیرا معتقد است کاخ سفید صلاحیت قانونی برای برکناری اش را ندارد.

اداره رفاه اجتماعی یک نهاد مستقل است که کادر مدیریتی آن با روی کار آمدن دولت جدید، تغییر نمی‌کند، هرچند قانون رفاه اجتماعی به رؤسای جمهور این امکان را می‌دهد که مدیر آن را برکنار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید