خبری مهم درباه یارانه/ مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شد، شیر خام باز هم گران شد!

کدخبر: ۴۲۵۲۶۵
مردم پیگیر اخبار حذف مالیات‌ ارزش افزوده طلا و افزایش قیمت شیر خام‌ هستند و این درحالی است که بازار خودرو و یارانه هم همیشه مورد استقبال آن ها بوده است.
خبری مهم درباه یارانه/ مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شد، شیر خام باز هم گران شد!

به گزارش‌ اقتصادنیوز ، حذف مالیات‌ارزش افزوده طلا ، زمان واریز یارنه نقدی، قیمت شیر خام‌، و  بازار خودرو اخباری هستند که مورد توجه مردم قرار گرفتند.

حذف مالیات ارزش افزوده طلا

موضوع اصلاح بخشی از قانون اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از سال 98 در دستور کار مجلس بود اما تا نهایی شده و به دولت ابلاغ شود؛ بیش از یک سال و نیم به طول انجامید. 

 بالاخره 12 تیرماه بود که ابلاغ شد، اگرچه که بر اساس گفته‌های مسئولین تا اجرای آن چیزی در حدود 6 ماه زمان باقی  مانده است.  این طرح در دی ماه سال جاری اجرایی می شود.

نکته قابل‌توجه در این تحول جدید که بازار طلا مدت‌ها در انتظار آن بوده است،  این است که در بخشی از اصلاح صورت پذیرفته در قانون مذکور دیگر اصل طلا از شمول این مالیات کنار گذاشته می‌شود. موضوعی که به گفته فعالین بازار طلا اجرایی شدن آن می‌تواند به کاهش قیمت طلا و همین‌طور رونق بخشی به بازار نیمه‌جان فعلی کمک شایان توجهی کند.

زمان واریزی یارانه نقدی تیر ۱۴۰۰

اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد:   یکصد و بیست و پنجمین" مرحله یارانه نقدی مربوط به تیر ماه سال جاری روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ رأس ساعت ۲۴/۰۰ پرداخت خواهد شد.

یارانه پرداختی تیر ماه (۱۴۰۰) مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵,۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه سیزدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

قیمت شیر خام افزایش یافت

افزایش قیمت شیر خام چند وقتی است به گوش می رسد. این افزایش قیمت با  اعلام رئیس دفتر روحانی‌ در  اوایل تیر ماه سال جاری  مبنی بر اینکه هیچ تصمیمی درباره قیمت شیر گرفته نشده است، منتفی شد.این خبر با گلایه دامداران از قیمت پایین شیر خام همراه شد. آنها باتوجه‌ به افزایش نرخ تورم ، حقوق و دستمزد ، کرایه های حمل و نقل نهاده ها و علوفه آزاد و همچنین قیمت کنجاله و سویای یارانه ای خواستار افزایش قیمت شیر خام شدند. روزگذشته  وزیر جهاد کشاورزی از تصویب قیمت ۶۴۰۰ تومانی شیر خام خبر داد که حدود ۴۷ درصد نسبت به قبل افزایش دارد؛  همچنین صادرات شیر خشک و دام زنده آزاد شد.

افزایش قیمت ها در بازار خودرو 

با وجود پایین آمدن کرکره نمایشگاه های عرضه خودرو در روزهایی که سرایت کرونای دلتا پلاس شدت گرفته است، قیمت ها در بازار خودرو میلی به پایین آمدن نداشته و همچنان با رشد نرخ ها روبرو است.به نحوی که در بعضی از خودرو ها  افزایش قیمت 2 تا 7 میلیون تومانی هم دیده می شود.مردم با جستجوی  اخبار بازار خودرو  در پی اطلاع از آخرین قیمت ها بودند.آن ها این خبر را در لیست پربازدیدترین های روز قرار  دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید