هشدار الکاظمی در چهارمین سالگرد آزادی موصل

کدخبر: ۴۲۵۳۰۷
الکاظمی تصریح کرد: بعد از گذشت چهار سال از آزادی موصل دولت با قدرت به عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید دارد؛ اشتباهاتی که پیامدهای خطرناکی داشتند که با خونمان بهایش را دادیم.
هشدار الکاظمی در چهارمین سالگرد آزادی موصل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی شهر موصل بر لزوم عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید کرد.

سایت شبکه روسیا الیوم نوشت، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: عراقی‌ها امروز چهارمین سالگرد آزادسازی موصل را در حماسه‌ای قهرمانه که در جاری شدن خون بر زمین تجلی یافت، گرامی‌ می‌دارند و این حماسه تاکید دارد که وحدت عراق عامل امنیت کشور است و عراقی‌ها با هر طایفه و گرایشی به دنبال شکوفایی کشور و بالا بردن جایگاه آن و ثباتش هستند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: نبرد موصل تمام توازنات در سطوح منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی را دگرگون کرد، بعد از اینکه گروه‌های تروریستی داعش خاک عراق را نجس کرده بودند و خوارج عصر توانستند بر مردم غلبه یابند و اقدامات وحشیانه خود را در حق مردم را صورت دهند. این ایستادن قهرمانانه نیروهای امنیتی ما در هر صنف و تشکیلاتی با استناد به عقیده عشق به عراق و وحدت آن و باور به فداکاری بوده که تنها راه شریفان است و ملی گرایی واقعی همان حفظ وحدت عراق است که از آن کوتاهی نمی‌شود.

الکاظمی تصریح کرد: بعد از گذشت چهار سال از آزادی موصل دولت با قدرت به عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید دارد؛ اشتباهاتی که پیامدهای خطرناکی داشتند که با خونمان بهایش را دادیم. به واسطه تقویت نیروهای امنیتی، بازسازی تشکیلاتی آنها طبق معیارهای حرفه‌ای و طرح‌های نظامی بررسی شده با همکاری دوستان و هم‌پیمانان با قدرت در برابر تروریسم می‌ایستیم، باقی‌مانده‌های داعش را تعقیب می‌کنیم و منابع آن را می‌خشکانیم.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اشاره کرد: دولت همچنین توجه بسیاری به پرونده آوارگان دارد و برنامه‌ای را برای بازگرداندن آوارگان به مناطق‌ خود و نیز فراهم سازی شرایط مناسب برای احیای ثبات در مناطق‌شان و ادغام آنها در جوامع اصلی خود در نظر دارد و این برنامه در کنار طرح‌های متعدد برای تقویت صلح داخلی و امنیت جمعی اجرا می‌شود به طوریکه ثبات و زندگی عزت‌مندانه برای ساکنان این مناطق فراهم شود؛ مناطق که به دلیل وحشی‌گری گروه‌های تروریستی رنج بسیاری را متحمل شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید