اعلام جزئیات محدودیت‌های کاروان المپیک ایران در توکیو

کدخبر: ۴۲۵۳۲۵
اقتصادنیوز: کاروان ورزشی کشورمان مانند دیگر کشورها در زمان المپیک با محدودیت‌هایی روبه‌روست که عدم اجرای آنها جریمه‌هایی به دنبال خواهد داشت.
اعلام جزئیات محدودیت‌های کاروان المپیک ایران در توکیو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و شیوع نوع جدید این ویروس در سراسر جهان ژاپن همچنان بازی‌های المپیک را در تاریخ ۲۳ جولای (اول مرداد) برگزار خواهد کرد اما محدودیت‌های شدیدی اعمال خواهد شد تا این اطمینان حاصل شود المپیک ایمن و مطمئنی در کار خواهد بود. 

با توجه به حضور ۱۸ هزار ورزشکار و مربی در دهکده ورزشکاران، کمیته برگزاری بازیهای توکیو اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها نمی‌توانند ۵ روز زودتر وارد دهکده شوند که کاروان ورزشی کشورمان نیز از این امر مستثنی نیست که همین امر باعث شده تا رشته‌های مختلف نتوانند پیش از المپیک اردویی بلندمدت در شهر میزبان المپیک داشته باشند و یا دیدار تدارکاتی برگزار کنند.

* توکیو چه محدودیت‌هایی را برای المپیک برنامه‌ریزی کرده؟

مهمترین موضوعی که شاید در فاصله کمتر از 2 هفته مانده به المپیک برای ورزش‌دوستان سوال باشد این است که کاروان ورزشی کشورمان در المپیک توکیو چه محدودیت‌هایی دارد و چه کارهایی باید پیش از اعزام و در طول برگزاری مسابقات انجام دهد؟

براساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ورزشکاران اعزامی ملزم هستند 72 ساعت قبل از اعزام و 24 ساعت پس از آن، تست PCR دهند. همچنین در فردوگاه‌ها نیز از شرکت‌کنندگان تست گرفته می‌شود و در صورتی که نمونه فردی مثبت باشد وی باید به قرنطینه برود. تیم‌های آزمایشگاهی نیز در اردو مستقر هستند و به محض رسیدن به دهکده، مجدداً از شرکت‌کنندگان تست کرونا گرفته خواهد شد. کمیته برگزاری بازیهای توکیو در دهکده ورزشکاران کلینیکی ساخته که قرار است ۲۰ پزشک به همراه ۸۰ پرستار به صورت شبانه‌روز و شیفتی فعالیت کنند. 

* ممنوعیت برگزاری جشن عمومی بعد از مدال

علاوه بر انجام تست PCR که قرار است در طول برگزاری المپیک به صورت تصادفی از شرکت‌کنندگان گرفته شود، محدودیت‌هایی نیز در دهکده ورزشکاران اعمال خواهد شد. ورزشکاران اجازه برگزاری جشن پس از مسابقه را نخواهند داشت. همچنین از آنها درخواست شده تا جایی که امکان‌پذیر است تنها غذا بخورند و از تجمع خودداری کنند. استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نیز از نکاتی است که بارها مورد تاکید قرار گرفته و ورزشکاران به جز زمان غذا خوردن و مسابقه باید این مسائل را رعایت کنند. ورزشکاران حاضر در المپیک به جز دهکده و محل برگزاری مسابقات مجاز به رفت و آمد در شهر نیستند و این اجازه را نخواهند داشت تا بازدیدی از سرزمین آفتاب داشته باشد. به نظر می‌رسد ژاپن با اعمال این قوانین تمایل ندارد در برگزاری این بازی‌ها به عنوان میزبان ناموفق شناخته شود. تمامی این شرایط برای ورزشکاران اعزامی کشورمان با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مختلف توضیح داده شده و عدم رعایت قوانین در طول برگزاری المپیک باعث جریمه فرد متخلف خواهد شد.

* ادامه شرایط اضطراری در توکیو و عدم حضور تماشاگران

با وجود اینکه قرار است از 12 روز دیگر بازی‌های المپیک شروع شود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مقامات دولتی ژاپن تصمیم به ادامه شرایط اضطراری در توکیو و چند استان دیگر بگیرند. با این شرایط تصمیم بر این شد تا مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار شود موضوعی که ممکن است برای برخی از ورزشکاران خوشایند نباشد و ناراحتی آنها را به دنبال داشته باشد. 

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز با علم به این موضوع از ورزشکاران خواست که ناراحت موضوع نباشند چرا که برگزاری المپیک خود گام بزرگی محسوب می‌شود و تماشاگران در داخل خانه نیز می‌توانند نظاره‌گر مسابقات باشند. بنابراین ورزشکاران برای نخستین بار عرصه‌ای را تجربه خواهند کرد که در طول تاریخ المپیک بی‌سابقه بوده است. 

با وجود اقدامات مقابله با کووید 19 و تدوین قوانینی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز هم نگرانی از شیوع کرونا در زمان المپیک وجود دارد، نکته‌ای که بارها از سوی متخصصان پزشکی ژاپن در خصوص آن هشدار داده شده است به همین دلیل از ورزشکاران خواسته شده قوانین ارائه شده را در طول المپیک رعایت کنند تا این کشور بتواند بازی‌ها را ایمن و مطمئن برگزار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید