اگر موهای کم حجم دارید این ۷ اشتباه را مرتکب نشوید

کدخبر: ۴۲۵۵۱۲
​اقتصادنیوز : اگر موهای کم حجم دارید استفاده از محصولات حالت‌دهنده کاری اشتباه است.
اگر موهای کم حجم دارید این ۷ اشتباه را مرتکب نشوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،‌حالت دادن به موهای کم حجم و کم پشت کار سختی است. شاید فکر کنید که هرگز نمی‌توانید حجم دلخواهتان را به آن‌ها بدهید. عوامل زیادی مانند استرس و رژیم غذایی ضعیف، می‌توانند این تارهای نازک را تهدید کنند اما نحوه مراقبت شما از موهایتان هم می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

در ادامه به ۷ اشتباهی اشاره می‌کنیم که در صورت داشتن موهای کم حجم و نازک باید از ارتکابشان بپرهیزید.

۱. وقتی موهایتان خیس است آن‌ها را پشت سرتان جمع نکنید

وقتی عجله دارید بستن موهای خیس می‌تواند وسوسه‌کننده باشد اما باید بدانید که این کار آسیب زیادی به تارهای مو وارد می‌کند. موهای نم‌دار به راحتی کشیده می‌شوند و بستن آن‌ها باعث بلند شدن و شکستن کوتیکول‌های مو می‌شود. در نهایت موهایی آسیب‌دیده خواهید داشت. متخصصان مراقبت مو توصیه می‌کنند موهای خود را به آرامی بفشارید تا آب اضافه‌اش گرفته شود و بعد اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود.

۲. از روغن مو استفاده نکنید

اگرچه روغن‌ها مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده هستند، اما برای کسانی که موهای نازک دارند بهترین گزینه ممکن نیستند. روغن‌ها معمولا سنگین هستند و به راحتی می‌توانند موهای نازک را فشرده سازند. به این ترتییب ظاهر موها صاف، بی‌حال، و چرب خواهد شد و به کف سرتان می‌چسبند.

۳. از محصولات حالت‌دهنده استفاده نمی‌کنید

اگر می‌خواهید موهایتان ظاهری ضخیم و پرپشت داشته باشند، باید محصولاتی را انتخاب کنید که خاصیت حالت‌دهندگی دارند مانند شامپوهای خشک، اسپری نمک دریایی، یا اسپری بافت‌ساز است. این محصولات برای موهای ظریف شما خیلی سنگین نیستند و به وسیله پوشاندن موها با پلیمر می‌توانند باعث ضخیم‌تر به نظر رسیدن آن‌ها شوند. بهترین کار این است که وقتی موهایتان هنوز خیس است محصولات حجم‌دهنده را به ریشه موهایتان بزنید و در تمام درازای مو پخش کنید.

۴. از رنگ کردن پرهیز می‌کنید!

کمی رنگ می‌تواند تاثیر خارق‌العاده‌ای داشته باشد. ایجاد تضاد بین رنگ‌های روشن و تیره باعث می‌شود موها پرپشت‌تر و ضخیم‌تر به نظر برسند. آرایشگرها برای این منظور تعدادی از تارهای بالایی مو را روشن می‌کنند تا پر نشان دهد.

۵. از نرم‌کننده مو استفاده نمی‌کنید

اگر از نرم‌کننده استفاده نمی‌کنید که مبادا تارهای مویتان سنگین و صاف شوند، آن‌ها را بدون محافظت و در معرض آسیب قرار می‌دهید. اگر موهای نازک دارید، نرم‌کننده را نباید به کف سرتان بزنید چرا که موهایتان را فشرده و سنگین می‌کند. به جای آن از وسط ساقه مو شروع کنید و نرم‌کننده بزنید تا ظاهری سالم و سرحال بگیرد.

۶. از پودر پوشاننده استفاده می‌کنید

برخی افراد از پودر مو برای پوشاندن نقاط خالی لابلای موهایشان استفاده می‌کنند، اما اگر دائماً این کار را کنید، منجر به ریزش بیشتر موهایتان می‌شود. این پودر می‌تواند وارد منافذ شده و آن‌ها را مسدود کند. به این ترتیب عمر فولیکول‌های مو را کوتاه می‌کند.

۷. می‌گذارید موهایتان خیلی بلند شود

یک اشتباه مهم در مورد موهای کم حجم همین است! کسانی که موهای نازک و کم حجم دارند، بهتر است هر ۲ ماه یکبار نوک موهایشان را کوتاه کنند. وقتی موی نازک خیلی بلند شود انتهای آن نازک‌تر به نظر می‌رسد. به علاوه برخی استایل‌ها با این طول مو سازگار نیستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید