از آغاز واکسیناسیون 65 ساله ها تا وامی که به مددجویان می دهند

کدخبر: ۴۲۵۵۳۹
اخبار دوج کوین ایلان ماسک، نرخ سود بین بانکی،سامانه واکسیانسیون کرونا و وام اشتغال مددجویان کمیته امداد توجه مردم را به خود جاب کرد و ترند روز شدند.
از آغاز واکسیناسیون 65 ساله ها تا وامی که به مددجویان می دهند

به گزارش اقتصادنیوز ، آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ سود در بازار بین بانکی که در هفته نخست امسال ۱۹.۹ درصد بود، در پایان فروردین ماه به عدد ۱۹.۸۲ درصد رسید.روند نزولی نرخ سود بازار بین بانکی در اردیبهشت ماه ادامه داشت و در پایان این ماه ۱۹.۶ درصد شد.در نخستین روزهای خردادماه که هیجان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بالا گرفته بود، نرخ سود در بازار بین بانکی جهش جزئی ۰.۱۸ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه داشت. در یک هفته منتهی به سی‌ام اردیبهشت‌ماه نرخ سود در این بازار ۱۹.۶ درصد بود و در ۶ خرداد برابر ۱۹.۲۴ درصد رسید. با این حال این نرخ در پایان خردادماه برابر اعلام بانک مرکزی ۱۸.۵۴ درصد بود.در شروع فصل تابستان نرخ سود در بازار بین بانکی دوباره در مسیر نزولی قرار گرفت به این صورت که سوم خردادماه ۱۸.۴۶ درصد اعلام شد و طبق آخرین داده‌های آماری که هفدهم تیرماه توسط بانک مرکزی اعلام شد به رقم ۱۷.۹۵ درصد رسید.

واکسیانسیون  کرونا چند وقتی  است در ایران آغاز شده است.کسانی که در اولویت دریافت این واکسن باشند؛ می توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.صبح امروز این سامانه برای ثبت نام متولدین ۱۳۳۵ و ماقبل آن جهت ثبت نام واکسیناسیون کرونا بازگشایی شد.به این ترتیب متقاضیان دریافت واکسن کرونا در این بازه سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه و ثبت اطلاعات مورد نیاز منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا باشند.

مددجویان کمیته امداد  تسهیلات‌ اشتغال دریافت می کنند تا  شغلی را برای خود و خانواده راه اندازی کنند. رئیس کمیته امداد از افزایش این وام خبر داد. وی  گفت: سال گذشته سقف وام اشتغال مددجویان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که با تصویب شورای عالی اشتغال این رقم در سال جاری با افزایش دو برابری به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.بختیاری خاطرنشان کرد: افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان به تایید رئیس جمهور رسیده و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار برای اجرا، ابلاغ می‌شود.

دوج کوین که در روزهای اخیر عملکردی بدتر از رقبای اصلی خود داشته است تحت تاثیر پیام حمایتی جدید ایلان ماسک در خط تثبیت قیمتی قرار گرفت. ایلان ماسک- سومین فرد ثروتمند جهان- در پاسخ به مت والاس- یوتیوبر مشهور حوزه رمزارزها- گفته است پس از تغییر در پروتکل های دوج کوین که به زودی صورت خواهد گرفت، این رمزارز توانایی شکست بیتکوین و اتریوم را خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید