گاردین فاش کرد:

داعش در حال تجدید قوا در سامرا، بیجی و کرکوک

کدخبر: ۴۲۵۵۴۵
روزنامه گادرین افشا کرد تروریست‌های داعش در مناطقی از سامرا، بیجی و کرکوک در عراق تجمع کردند و عناصر خود را در این مناطق سازماندهی می‌کنند.
 داعش در حال تجدید قوا در سامرا، بیجی و کرکوک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت مثلث سامرا، بیجی و کرکوک در عراق مخصوصاً کوه‌های «الحمرین» مهمترین منطقه‌ای است که تروریست‌های داعش هنوز در آن وجود دارند و پس از شکست هسته‌ی مرکزی آنان، سعی در تجدید قوا دارد.

در این گزارش آمده است کاروانی از کامیون‌ها و نفربر‌ها برای انتقال ده‌ها نیروی ویژه عراقی به آرامی در حومه جنوب شهر کرکوک حرکت کردند. هدف آن‌ها مجموعه‌ای از سنگر‌هایی بود که بقایای داعش در مناطق ناهموار تپه‌ها و دشت‌های پست حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است «ایهاب جلیل» فرمانده تیپ ضد تروریست کرکوک از نیرو‌های عملیات ویژه عراق استفاده کرده و آن‌ها را در جریان مأموریت قرار داده است.

مناطق کوهستانی الحمرین در شرق کرکوک در ماه‌های تابستان به‌شدت خشک است و تروریست‎‌ها برای به‌دست آوردن آب مجبورند به مناطق و دره‌ای بیاند. این فرمانده عراقی به سربازان گفت: این دره‌ها به پناهگاه و شبکه‌های ارتباطی آن‌ها تبدیل شده است.

۴ سال پس از شکست سنگین داعش در نبرد موصل، حال این تروریست‌ها در تلاش‌اند صفوف خود را در قالب گروه‌های کوچکی از جنگجویان، حمله به ایستگاه‌های بازرسی ارتش و پلیس، ترور رهبران محلی و حمله به شبکه‌های انتقال برق جمع کنند.

یک افسر ارشد اطلاعات عراقی مستقر در منطقه گفت: این منطقه به یک مثلث زمینی بین کرکوک در شمال، بیجی در غرب و سامرا در جنوب، برای تروریست‌های داعش بسیار مهم است.

چندی پیش فالح الفیاض، رئیس الحشدالشعبی عراق در سالگرد آزادسازی موصل با بیان این‌که موصل دروازه پیروزی و آزادسازی خاک عراق از اشغال تروریست‌ها است، تأکید کرد که الحشدالشعبی به‌عنوان ضامن واقعی برای امنیت و ثبات عراق و پشتیبان نیرو‌های امنیتی کشور باقی خواهد ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید