اگر این علائم را دارید گرمازده شده اید!

کدخبر: ۴۲۵۶۹۸
علائم گرمازدگی شامل؛ خشکی بدون تعریق، درجه حرارت بالای پوست، گیجی، حالت تهوع، کاهش سطح هوشیاری ضعف و کوفتگی عضلانی می باشد.
اگر این علائم را دارید گرمازده شده اید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، عارف اصل شرهانی اظهار داشت: تمام  پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ آماده خدمات دهی به بیماران گرمازده هستند؛ اتوبوس آمبولانس و بالگرد نیز برای رسیدن به موارد گروهی از جمله مسافران در جاده یا در سطح شهر نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی در خصوص علائم گرمازدگی گفت: خشکی بدون تعریق، درجه حرارت بالای پوست، گیجی، حالت تهوع، کاهش سطح هوشیاری  ضعف و کوفتگی عضلانی از جمله این علائم محسوب می‌شوند.

شرهانی ادامه داد: درصورت بروزهریک از این علائم به مرکز درمانی مراجعه کرده و یا از اورژانس  ۱۱۵ مشورت بگیرید که معمولا پناه بردن به مکان‌های خنک، در معرض مستقیم باد کولر قرارنگرفتن، شستن دست، پا و صورت و مصرف مایعات توصیه می‌شود.

رییس ایمنی اورژانس ۱۱۵ خوزستان بیان کرد: نیروهای اورژانس در صورت نیاز، فرد گرمازده را با آمبولانس به الین مرکز درمانی اعزام کرده و سرم تراپی صورت می گیرد.

راههای پیشگیری از گرمازدگی

وی در خصوص راه‌های پیشگیری از گرمازدگی گفت: حرکت کردن در سایه، مصرف مرتب آب و یا هر نوشیدنی خنک و شیرین( برای افراد غیر دیابتی)، نپوشیدن لباس های تیره و پلاستیکی و در معرض آفتاب قرار نگرفتن از جمله این راهها است.

شرهانی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی نیز هر یک تا دو ساعت نسبت به استراحت نیم ساعته همراه با نوشیدن آب اقدام  و رانندگان نیز حتما کولر و تهویه مناسب استفاده کنند، آب رادیاتور را چک کرده و کپسول آتش نشانی به همراه داشته باشند.

مراجعه روزانه ۲ تا سه نفر گرمازده در اهواز

مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ خوزستان از مردم به ویژه کودکان و سالمندان درخواست کرد  درساعت اوج گرما از منزل خارج نشوند اما اگر حین انجام کار ضروری دچار گرمازدگی شدند هرچه سریع تر به یک مرکز درمانی مراجعه کرده و یا از اورژانس ۱۱۵ کمک بگیرند.

وی گفت: معمولا روزانه ۲ تا سه مورد فرد گرما زده در اهواز توسط اورژانس به مراکز درمانی اعزام می‌شوند اما بسیاری از افراد خودشان نسبت به درمان و یا اعزام به مراکز درمانی اقدام می‌کنند.

بر اساس این گزارش در هفته‌های اخیر گرمای هوای خوزستان در بسیاری از نقاط به مرز ۵۰ درجه و بالاتر رسیده که خطر گرمازدگی را به همراه دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و خطر گرمازدگی از روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده بود که بر این اساس  ادارات ۱۸ شهرستان روز شنبه ۱۹ تیر ماه تعطیل اعلام شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید