وزیر بهداشت: بیماران کرونایی نباید زیر پنکه بخوابند

کدخبر: ۴۲۵۷۲۶
سعید نمکی گفت: با وجود امکانات و بودجه موجود، بیماران نباید زیر پنکه بخوابند و حتما من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند برخورد جدی خواهم کرد.
وزیر بهداشت: بیماران کرونایی نباید زیر پنکه بخوابند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان که در فرمانداری شهرستان سراوان برگزار شد، اظهار کرد: مردم همواره در زمینه‌های مختلف از جمله کرونا همراهی لازم را داشته‌اند اما بی‌توجهی برخی مسئولان و کوتاهی بعضی از افراد در این زمینه سبب شده تا فشار مضاعفی به همکارانم در حوزه سلامت وارد شود.

وی ادامه داد: مسئولان و بزرگان طوایف، علمای اهل تسنن و تشییع و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در مناطق مختلف، مردم سیستان و بلوچستان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا تشویق کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به تامین واکسن کرونا برای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان اولین استانی است که تزریق واکسن را در آن از گروه سنی ۵۰ سال آغاز کردیم و این منطقه نخستین دروازه ورود ما به سن‌های پایین‌تر است.

وی بیان کرد: هر چقدر واکسن تزریق شود مقدار بیشتری واکسن به سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

نمکی تصریح کرد: از هیچ بیمار کرونایی در منطقه سراوان نباید پول گرفته شود و این امر به جدیت پیگیری می‌شود.

نمکی ادامه داد: این نقطه از ایران اسلامی شاید محروم‌ترین و نیازمندترین نقطه کشور بوده و امروز با دیدن بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان احساس غرور می‌کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: احداث چنین مجموعه‌ای با ۶ اتاق عمل و بخش‌هایی مانند سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی با وجود تحریم‌های دشمنان باعث افتخار است.

وی ادامه داد: برخی بیمارستان‌ها به عنوان بیمارستان جایگزین طراحی شده‌اند و این امر به این معنی است که نیروی انسانی و امکانات بیمارستان قبلی به فضای جدید منتقل می‌شود.

نمکی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود امکانات و بودجه موجود نباید بیماران زیر پنکه بخوابند. من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، برخورد جدی خواهم کرد.

وی اظهار داشت: هر امکاناتی لازم است به سرعت فراهم خواهد شد و هر فردی در امر بی استفاده گذاشتن بیمارستان دخیل بوده، توبیخ خواهد شد زیرا امکانات موجود در این بیمارستان بسیار خوب و مطلوب است و نباید بلا استفاده بماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ بیمارستان درمان‌بستر در سیب سوران و مهرستان در برگشت از این سفر مورد پیگیری قرار خواهند گرفت تا حداکثر تا ماه آینده راه‌اندازی شوند. همچنین کارهای طراحی ۲ بیمارستان در بم پشت و گلشهر باید به سرعت انجام شود و اعتبارات لازم برای آنها نیز در اختیار قرار خواهد گرفت.

نمکی بیان کرد: یکی از چالش ها در زمینه کرونا در سیستان و بلوچستان در ایام عید فطر به وجود آمد و چالش بعدی نیز در ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا و به دنبال دور همی‌ها و مراسم‌های مختلف مردمی ایجاد شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیروز یکشنبه برای بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار وزیر بهداشت را در این سفر ۲روزه همراهی می‌کنند.

بازدید از بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های چابهار و کُنارک و شرکت در نشست ستاد کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه های سفر روز گذشته وزیر بهداشت به چابهار بود.

سعید نمکی امروز دوشنبه به سراوان رفت و بخش‌های بستری و تشخیصی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان را افتتاح کرد. سفر به ایرانشهر، زابل و زاهدان از دیگر برنامه‌های سفر وی به سیستان و بلوچستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید