هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش شدید باران

کدخبر: ۴۲۵۷۳۲
اقتصادنیوز :‌سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به بارش شدید باران و وقوع رعد و برق در استان سیستان و بلوچستان هشدار داد.
هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش شدید باران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی آورده است: از صبح جمعه تا اواخر وقت جمعه (۲۵ تیرماه) بارش شدید باران و وقوع رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک، با احتمال تگرگ در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست بنابراین اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی ، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید