ایران پاییز 1400 واکسن کرونا صادر می‌کند

کدخبر: ۴۲۵۷۴۰
رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ایران پاییز امسال می تواند به کشورهای دیگر هم واکسن کرونا صادر کند.
ایران پاییز 1400 واکسن کرونا صادر می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، جعفر صادق تبریزی اظهار داشت: تولید کارخانه ای واکسن داخلی در پاییز بیش از نیاز کشور خواهد بود.

وی افزود: ایران کشوری است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت در عرصه تولید واکسن را دارد و اغلب واکسن های موجود در سیستم بهداشتی کشور تولید داخل است.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کشور مان دانش فنی بسیار بالایی دارد و از پنج واکسنی که کار تحقیقاتی و تولیدشان شروع شده بود، دو مورد مجوز گرفتند و مابقی نیز به زودی مجوز خواهند گرفت.

تبریزی عنوان کرد: چنانچه این واکسن ها به تولید انبوه برسند،  مرداد ماه تولید واکسن  به حدود پنج  تا  هفت میلیون و در ماه شهریور به ۱۰ میلیون دوز در ماه و از مهر تا سقف ۳۰ میلیون دوز (ظرفیت کارخانه) خواهد رسید.

به گفته تبریزی ۲ شرکت پاستور و برکت مجوز اضطراری گرفتند و پاستور پروژه مشترکی را با کوبا در حال انجام دارد که این واکسن هم در ایران و کوبا مجوز استفاده اضطراری را گرفته است.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این شرکتها در تولید واکسن پیشرفت های خوبی داشتند و به تولید مشترک رسیده اند اظهار داشت: به تدریج پاستور به چرخه تولید واکسیناسیون ایران اضافه خواهد شد.

تبریزی با بیان اینکه واکسن برکت از دو هفته قبل وارد سیستم بهداشتی و درمانی شد و این واکسن توزیع شده و تزریق در حال انجام است تصریح کرد: حدود ۴۳ هزار تزریق واکسن برکت را در کل کشور داشتیم و تاکنون هیچ عارضه ای در پی تزریق واکسن برکت در کشور مشاهده نشده است.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حدود ۵۵۰ هزار واکسن برکت به دست ما رسیده است که تا امروز و روزهای آینده این روند سرعت بیشتری را خواهد داشت.

وی افزود: امید است با واکسن داخلی بتوانیم پوشش مناسبی برای واکسیناسیون افراد در کشور داشته باشیم.

تبریزی عنوان کرد: در کل کشور گروه ۷۰ سال به بالا ۷۳ درصد پوشش جمعیتی واکسیناسیون انجام شده است.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این مهم در کهگیلویه و بویراحمد ۸۲ درصد بوده است.

تبریزی ابراز داشت: حدود هفت درصد جمعیت ۱۸ سال به بالا در کشور واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد: در روزهای اینده گروه های سنی پایین تر اعلام خواهد شد که روز گذشته گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال اعلام شده است.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کل جمعیت ۶۰ تا ۶۹ سال کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵ هزار نفر است که پیش بینی می شود با واکسن های جدیدی که به دست استان می رسد ظرف سه هفته این افراد واکسینه شوند.

در اکوایران ببینید : اگر واکسن می‌رسید چند نفر می‌ ماندند ؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید