ویژگی‌های خطرناک ویروس جهش‌یافته کرونا

کدخبر: ۴۲۵۷۷۶
اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرایت پذیری بسیار بالا از ویژگی‌های ویروس جدید جهش یافته است.
 ویژگی‌های خطرناک ویروس جهش‌یافته کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین از قزوین؛ پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در هشتاد و سومین نشست هفتگی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با هشدار نسبت به فراگیری پیک پنج کرونا در کشور، گفت: ویروس جهش یافته جدید حتی در کشورهای واکسینه شده نیز در حال گسترش است و یکی از مهم ترین ویژگی این ویروس، سرایت پذیری بسیار زیاد است و با گرم شدن هوا، انتقال آن بیشتر می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در این نوع ویروس برخلاف گذشته، همه خانواده با هم درگیر می شوند و ضمن داشتن همه علایم ویروس های پیشین، علایم گوارشی نیز به آن ها اضافه شده است.

او که سخنانش حاوی هشدارهای جدی برای اعضای ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بود، ادامه داد: رعایت پروتکل ها هفت درصد کاهش پیدا کرده است و به میانگین ۶۶درصد رسیده است. اگر رعایت ها به بالای ۸۰درصد نرسد، قطعا روزهای سختی را در پیش رو داریم. استان قزوین در محاصره رنگ های قرمز کرونایی است.

نامدار با اشاره به به آمار بیماران بستری در استان افزود: امروز ۳۰۴بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و متاسفانه چند روزی هست که بیماران  در نوبت بستری در بخش های مراقبت ویژه (آی سی یو ) قرار می گیرند و این روند، خوب نیست.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین نیز در سخنان کوتاهی با قدردانی از تلاش همه اعضای ستاد و هشدار به جدی گرفتن پیک پنجم کرونا در استان، گفت: به رنگ بندی ها ها نباید توجه کرد و اسیر رنگ بندی ها شد، ما تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا داشته باشیم، یعنی در معرض خطر قرار داریم و باید تلاش خودمان را مضاعف کنیم.

استاندار ادامه داد: تا زمانی که این ویروس حیات دارد، ما نباید غفلت کنیم و همه تلاش ما باید به سمتی باشد که آسیب ویروس از هر نظردر حداقل قرار گیرد. عقل حمک می کند، کاری کنیم که ویروس ما را دچار خسران و ضرر نکند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید